FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan bara hålla med Gregoff. Att möta Google i boxningsringen har bara en given vinnare - Google. Som webmaster finns det en gräns för vilka försiktighetsåtgärder som är försvarbart att genomföra när det gäller tidsaspekten. Vill Google ta reda på ditt nätverk så gör de så med enkelhet genom Chrome, Analytics, Adsense, Gmail och andra ID som identifierar relationen mellan sidorna i ditt nätverk.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo, det är det som skrämmer mig ^^
Så med andra ord måste man ju hålla sig utanför ringen. Men var går gränserna för när Google griper in? Säg att jag har 100 hemsidor som får 1 ny, relativt bra text lite då och då samt kanske 1 länk i månaden. Kommer Google anmärka på något här? (Vi räknar med att jag till 0% länkar mellan siterna). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Många påstår att dom vet vad som skulle vara sant här. Många påstår att dom har bevis och testat saker själva som påvisar det ena och det andra.
Min erfarenhet säger att alla "undersökningar" säger emot varandra och Google säger inget officiellt om detta så gör vad du själv känner är enligt sunt förnuft. Rätta mig gärna, men i så fall med officiella utlåtanden från Google själva. Allt annat är gissningar från förståsigpåare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Lite ot.
En tidigare anställd på Google Search har startat en tjänst där just nätverk och kopplingar mellan olika sajter upptäcks med hjälp av mängder av olika parametrar. Netcomber heter tjänsten. http://netcomber.com Senast redigerad av WebboT den 2013-01-26 klockan 19:38 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|