FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Historik är bra annars kan man få uppfattning av att man vill mörka eventuella tidigare problem. Visst om ingen annan visar sin historik så kan det ju vara negativt men det beror på om man vill jämföra sig med andra eller ha ett unikt eget upplägg. Ibland får man uppfattningen att webhotellen slåss om kunderna och tar chansen att utnyttja någons misstag med en kampanj. Under såna omständigheter vill man kanske inte skylta med sina problem på en publik driftblogg.
En potentiell kund ville en gång jämföra driften med en konkurrent som inte hade någon driftsida, ja då va de ju inte så svårt att välja vart man ska ha sin server. Senast redigerad av tony-axbyte den 2012-12-14 klockan 22:53 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Senast redigerad av Danielos den 2012-12-15 klockan 00:04 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
https://www.oderland.se/clients/operationstatus.php , klicka på tidigare avslutade störningar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
Och några år direkt på sidan http://www.patrikweb.net/content/section/12/46/ Sedan behöver man inte skriva ut varje avbrott på 5 min för en omstart eller små saker. Såg visst att jag inte synkat all tidigare driftinfo till PDF, www.patrikweb.net/kontakt.html.bck111018 om man vill följa hela. Mellan PDF och senaste 2 åren. Senast redigerad av patrikweb den 2012-12-15 klockan 10:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är nog lite från kund till kund, Patrik. Dagtid brukar vi försöka få med allt så länge vi har bra bemanning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
Senast redigerad av Danielos den 2012-12-15 klockan 19:21 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det skall finnas med finns tider för uppdateringar också. Blir bättre i nya kundzon i januari.
Upptid.oderland.se, tyvärr ingår planerade nertider där också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Jag anser också att man bör ha driftstatus på svenska när man är ett svenskt webbhotell. City Network kör nu på engelska vilket inte gör mig något personligen men det är riktigt dåligt mot de svenska kunderna tycker jag.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-12-15 klockan 21:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
På http://cnstatus.com/ kan du dock registrera dig och få all info via email för den tjänsten du är intresserade av - om än på engelska. Detta har varit mycket uppskattas - samtidigt som vi inte hört så mycket om just att engelskan skall vara ett problem. Vi tar till oss dock. Tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Måste hålla med tartareandesire här. Jag begriper inte varför svenska webbhotell har allt på engelska.
Sedan när det gäller pingdom så behöver man ju inte sätta ut det på varje server, det räcker man har en sammanställning. Oderland gör helt rätt som lägger ut sina "5 minuters", man vet aldrig vad som kan hända efter omstarten. Vet man att de har gjort en omstart och det kanske strular till så behöver man inte dyka supporten direkt. Så det tycker jag bara är credit till Oderland. Sen förstår jag inte varför folk klagar på att de kör sin driftstatus på FB/Twitter. Alla sitter ju med sina förbannade mobiltelefoner så snabbare info kan man knappast få. Så credit till CN för det och ni andra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|