FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Personligen har jag kört Firefox sen webbläsaren kallades Phoenix för runt 10 år sedan, utvecklat addons, etc. Så jag gillar verkligen Firefox, men måste erkänna att Chrome känns betydligt smidigare, enklare och renare, dessutom börjar en del nödvändiga plugins dyka upp till Chrome.
Men som webbutvecklare känns Firefox mer användbar då den känns lite mer konfigurerbar(about:config, plugins, etc). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
chrome på pc är så jävla kass på rendering av teckensnitt, men kör den ändå i brist på bättre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Chrome är bättre numera enligt mig.
Firefox är långsammare och kraschar märkligt nog ett par ggr per vecka för mig. Chrome däremot är snabbare och stabilare. De flesta plugins finns ju även numera till Chrome. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller med övriga om fördelarna med Chrome, plus att den finns till Android så allt är synkar och klart i molnet för de saker mobilvarianten stödjer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Firefox kraschade överdrivet mycket för mig vid någon version. Sen dess har jag bara kört Chrome och kommer nog aldrig byta tillbaka. Tycker allt fungerar bättre i Chrome!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det verkar inte gå att ange ett master password för sparade lösenord i Chrome. Men det verkar finnas flera plugins för det. Någon som vet vilken av dem som är bra?
Jag kör numera Firefox portable via en krypterad usb-sticka. Och det går sjukt segt. Dessutom kraschar Flash konstant och när det händer så fryser hela min dator i närmare en minut. Problemen kanske inte orsakas av Firefox. Men jag provade att göra en installation av Chrome Portable på samma usb-sticka och det gick som en oljad blixt i jämförelse. Så då tänkte jag att jag lika gärna kan byta webbläsare och därför ville jag höra folks åsikter om just Chrome. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
På skräpdatorer brukar jag också köra Chrome för att bara surfa, däremot på en normal dator tycker jag Firefox är mycket smidigare till utveckling. Chrome har en del irriterande cache-problem, annars är den nog nummer ett för icke-utvecklare.
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Chrome alla dagar i veckan. Andra WebKit-baserade läsare (som Safari) kan funka i som ersättare. FF tycker jag är seg (långsam) och den laddar konstigt. Nästan hellre att jag kör IE, men det är väl en smaksak.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nackdelen är väl att det inte finns någon Adblock till Chrome, el?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
https://chrome.google.com/webstore/d...namgkkbiglidom |