| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Så här lyder informationen på er webbplats:
"Att vara med i Info ökar din sajts synlighet på internet. Här anmäler du en ny sajt eller uppdaterar informationen om en sajt som redan finns i katalogen. Att hantera en nyanmälan tar idag 261 dagar, därför rekommenderar vi att du väljer Express-anmälan om du vill öka din sajts synlighet inom två dagar. Läs mer om anmälan eller ladda ner en instruktion för anmälan här." Så jag förstår det rätt att det kostar 499:- + moms att vara med ett år och vill jag att ni ska kika på sajten tidigare än 261 dagar så får jag betala ytterligare 100:-? |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Citat:
http://www.konsumentverket.se/Om-oss...-vi/Vem-ar-KO/ |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
För att ett avtal ska vara giltigt ska engiltig firmatecknare underteckna avtalet. annars är det i princip ogiltigt. Finns undantag där en persons naturliga ställning i företaget ger rätten att ingå avtal. Typexempel: En butiksanställd som sitter i kassan på ICA har rätt att ingå avtal med kunden när kunden vill köpa varor från ICAs sortiment. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Skicka ett rekommenderat brev då.
Om inte annat hade det varit vettigt att ta det via inkassobolaget också istället för att betala om du nu vet att du gjort rätt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Senast jag använde en länkkatalog måste varit DMOZ (hette den då?) runt 1999.. Och då ville jag bara lista nån Star Wars-site eller vad det nu var man höll på med...
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Konsumentombudsmannen säger ingenting om företagsaffärer
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Nykomling
|
Detta känns inte klockrent. Får nedan svar av mailservern när jag försöker kontakta infoo.se ang. uppsägning av abb.
Delivery has failed to these recipients or groups: [email protected] The recipient's mailbox is full and can't accept messages now. Please try resending this message later, or contact the recipient directly. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Citat:
Försöker få kontakt med dem då de har skickat ut en betalningspåminnelse för en faktura som de skriftligen lovat att makulera i juni, för ett abonnemang som jag sa upp för ett år sedan. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Citat:
Isf, skriv på fakturan att du bestrider den och skickar till dom med REK eller liknande, funkar inte det? |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Jo, det blir nästa steg. Blev som sagt lovat via mail i juni att de skulle makulera fakturan, vilket tydligen inte skedde då det damp ner en betalningspåminnelse idag istället.
|
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|