FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
www.sajthotellet.com (ägare www.Admax.se) använder jag och de har ASP.NET, .NET Framework 4, MSSQL, MySQL. Samt en rad andra bra saker. Framförallt har de en otroligt bra uptime.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har provat på citywork nu lite men jag är väll inte så imponerad direkt. supporten tar 1-2 dagar på sig att svara.
I min nuvarande lösning så har jag 3 databaser där en site jobbar alltid mot 2 och då har jag kört samma användare och lösenord för samtliga databaser. På citywork så kan man aldrig ha merän en användare till en databas i mySQL och därför kommer detta kräva omskrivning av mina siter vilket jag inte är så säker på att jag vill lägga tid på just nu. Jag har inne på att testa binero också(öppnet köp) efter som jag har kompis som kör rätt hårt mot dom och han säger att det fungerar okay, svar på supporten inom 1 timme. Men visst, sen finns det många som avråder mig från just binero. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Snowjim - vi hade under veckan längre svarstider än normalt. Vårt mål är att alltid svara under 2 timmar och vi börjar närma oss det igen. Ber om överseende om du fått vänta lite längre denna veckan.
När det gäller användare på mysql databasen ska du kunna lägga till fler direkt i kontrollpanelen. Hoppas det löser ditt problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vid direkt support kontakt med er så skrev ni att det inte gick och självklart provade jag att göra det själv via kontrollpanelen utan framgång. Ta en titt på case 335259.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Snowjim - du hittar det mycket enkelt. Gå in under mysql databaser. Klicka på "Redigera" för den databasen du vill lägga till användare så kan du lägga till precis vad du önskar. Första knappen är "Lägg till användare". Tryck på den för att lägga till en användare till den databasen du redigerar.
Hör av dig om vi kan hjälpa med något annat. Lycka till med ditt projekt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Vad gäller databasen så menade han inte att det inte går att lägga till flera nya användare till en databas utan att det inte går att lägga till en redan existerande användare till en annan databas. Det är möjligt att även detta går att göra, har inte tittat efter själv. Nu är ju dock inte det här forumet till för att lösa rena supportärenden.
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tartar - så har det varit. Vi har haft problem tidigare i veckan och då blir det köer. Tyvärr är det alltid så hos driftföretag. :-) Man designar inte supporten för driftproblemsläge. :-)
Snowjim - jag tar en runda till och PM:ar dig så jag inte tröttar ut folk... :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Oderland vill jag rekommendera, har legat på surftown och loopia under 7 år och inget av dom kan rekommenderas före oderland.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har varit trogen kund mot binero sedan typ 2009-2010 någon.
Men nu är det riktigt illa 55 st online på webben. Och jag var tomt tvungen kolla om binero hade driftstörning kunde inte hitta något fel. Sidorna är så sega att servern svarar med att det tar för långt tid. Går inte heller logga ut från Chrome Extentionet som kör med json och allt annat ligger lokalt, phpmyadmin 20-30 sekunder reponstid på svara. Men ska låta binero försöka fixa det, börja bli riktigt arg hur segt det får bli. Och känns ju dumt betala till ett webbhotell som ska hosta webbsidor som saknar trafik. För att det ska flyta på hyfsad. Får se va binero gör, klarar den inte ens 55 st och mysql och hela kittet blir så här segt så lär man ju byta. Första gången på flera år man har ens haft tanken på byta ifrån binero. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|