FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Snygg formulering... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Eller fungerade kanske inte de redundanta UPS/Dieslarna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Vårt nät i Göteborg var aldrig nere, och har vi aldrig sagt att allt varit nere.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
Dock dog även många av dom så vi fick ett avbrott på ca. 24min på core länkarna. Visst hade vi kunnat sätta upp en extra OADM i Alvesta eller ett fiberpar mot VJ. Då hade vi sparat 24min nertid på en 10 års period beräknat mot en kostnad från 500.000. Så vet inte om 24min är värt över 500.000. Sedan att vi tappade kundservrar och liknande pga. generator strul på 230V matningarna, men har inte fått någon hel rapport ännu. Fast vi agerade på larm inom 10 min och hade folk på väg ut till plats inom 30min och ström igen på allt inom 60min. Kunder som faktiskt kräver extrem trippel redundans erbjuder vi lastbalanserad dynamisk miljö över flera städer. Men då får man betala ett pris för det med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Nä, det var ju självklart det jag menade, hur tänkte du där?
Meande så klart att har man egen infrastruktur har man egen fiber mellan hallarna, och fiber påverkas inte av strömavbrott om man gör det rätt med små UPS och 48V, varför hallen i Växjö borde ha BGP-routats via Göteborgshallen kan man tycka.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Citat:
Och man har väldigt svårt ha ansvar för alla andra operatörers infrastruktur och att dom inte kör 48VDC korrekt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|