FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite mer info om triangulering:
I Norge är det endast (vad jag vet) tillåtet att använda vid nödrätt (saknade personer) och när polisen behöver spåra kriminella. Som patrikweb säger så söker man på MSISDN som omvandlas till IMSI/ICC som sedan "pingas" från basstationerna där signalstyrkan mäts från de olika masterna. I storstäder är det som sagt väldigt enkelt att få en exakt position medan det på landet är glesare med basstationer och positioneringen blir lite mindre exakt. Kan även tilläggas att 3G/4G-stationer har betydligt sämre räckvidd än de gamla 2G-stationerna. Just därför man måste slänga upp så många i tätbebyggda områden Mer juice = mindre räckvidd. Vet inte om det tillförde diskussionen så mkt, men det var äntligen ett område jag faktiskt visste något om så jag kände att jag ville informera lite ![]() Senast redigerad av digi den 2012-01-25 klockan 09:32 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() På jobbet använder det dock endast för internt bruk för att felsöka och se om saker funkar som det ska ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Denna gamla klassiska tjänsten fungerar otroligt bra. Har använt den i snart 10 år och är mycket nöjd. Ett riktigt plus är att den fungerar i hela världen.
Real time GPS tracking: http://www.track-your-partner.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Hur vet jag detta? Jag har åtskilliga gånger varit på olika SOS-centraler i Sverige. Senaste för några veckor sedan. Nu rullar SOS iofs ut ett nytt system, så exaktare positionering kanske kommer med det systemet? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|