FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Tänk lite mer långsiktigt. Det tar som sagt en tid innan Google "gillar" din sajt. Nya sajter brukar inte sällan initialt ranka ok, för att sedan tappa och sedan börja klättringen. Jag har sett det med nästan samtliga av mina egna sajter. Tipset med 90-poängarn är nog precis vad som kan lyfta din ranking för framtiden.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men givetvis har ni ändå helt rätt i att vidare arbete med sidan är det som krävs för att få den att ranka på sikt. Senast redigerad av jonny den 2011-09-22 klockan 14:12 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Någon som har några fler tips att ge mig vad gäller min sida om vinterjackor, den kom nämligen tillbaka igen så och låg 4-5 i google vid sökning efter vinterjacka/vinterjackor. Sedan uppdaterade jag sidan med mer butiker och mer sidor och så plötsligt är den borta igen från resultaten.. eller nja den hamnar långt långt ner..
Är Google så känsligt för affiliatelänkar? Hur ser Google på tomma kategorier? Är det lönt att ha sidor med lite text om varje butik, eller skadar det mer en vad det gynnar min sida? Lite nya tips mottages med glädje.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Dina sida har i mina ögon alla tecken på att vara en spam-sida - en sida jag själv ogärna vill se i mitt Google-resultat. Första sidan är ju mer eller mindre spammad med nyckelordet v-jacka. Titlen är ju likaså spammad. Därtill har du väldigt många utlänkar (och man kan väl diskutera ifall det ska vara nofollow på dem - men det är inte där grundproblemet ligger).
Har du inte väldigt många högkvalitativa inlänkar (eller väldigt många inlänkar från relevanta sidor) så kommer du ha svårt att komma någon vart. Och för att få det... ja, då krävs det innehåll av kvalité. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok, intet nytt under solen i det inlägget. Min sida må i dina ögon enbart vara en spam-sida. Men jämfört med ditt inlägg är min sida en ocean av kunskap.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Tog du till dig kritiken då? Jag antog att du lyssnat på föregående talare i tråden och ändrat sidan utefter deras förslag och har inte tittat på vad som stått tidigare.
Din titel: <title>Vinterjacka – billiga, snygga och varma vinterjackor online!</title> Rubrik 1 <h1 id="logo"><a href="http://vinterjacka.org">Vinterjackor</a></h1> Rubrik 2, 3 och 4 <h2>Köp en varm och snygg vinterjacka billigt på nätet!</h2> <h2>Snygga och varma vinterjackor online</h2> <h2>Dam, herr och barn vinterjacka</h2> Rubrik 5 <h3>Att välja rätt vinterjacka</h3> Rubrik 6 <h3>Sponsorer</h3> <- Lyckades hitta en rubrik utan nyckelordet Din nyckelordsdensitet ligger på över 5% (det är väldigt högt och är en spamindikator). Sen kan man ju fråga sig hur relevant det är att ranka på vinterjack* om du vill tjäna pengar på Adsense eller affiliate - men det är en helt annan historia. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Troliga anledningar:
- Domänen är bara några månader gammal. - Rysk inlänk från pdaz.ru/download.php?did=25. Verkar vara en länkfarm med endel penisrelaterat skräp. - Keyword Stuffing Den mest troliga anledningen (enligt mig) är åldern. Det är inte ovanligt att nya sajter får en tid i rampljuset för att sedan falla tillbaka i några veckor/månader. Ska man ge sig på säsongssajter som vinterjackor bör man börja jobba med dem minst ett halvår innan de ska dra in pengar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Ni har ganska mycket ytor på siten som är affiliate-banners. Google har ganska nyligen infört en algoritm för att hitta såkalalde "Thin affilate sites", dem kollar helt enkelt hur stor yta av siten som är banners + att dem kollar trust i form av länkar osv. Jag tror ni har hamnat i detta filter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Google hatar nya domäner men älskar nytt innehåll. En gammal domän med nytt innehåller är alltså det optimala.
Jag brukar nästan fullständigt strunta i ranking och SEO det första halvåret och enbart fokusera på sidans innehåll ur användarens perspektiv. Förr sade man att en sida hamnade i Sandbox. Idag använder Google andra typer av filter och de fungerar ungefär som kvicksand i början. Ju mer du sprattlar, desto djupare sjunker du. Bildligt talat, så bör du låta kvicksanden torka till solid grund, innan du börjar röra på dig. Matt Cutts har sagt att en sida är "ny" i ett halvår i Googles ögon och att åldern därefter inte spelar någon roll. Jag tror man ska ta allt som Matt Cutts säger med en hel näve salt. Men tydligt är i alla fall att nya sidor rankar mycket sämre än äldre. Om du efter ett halvår fortfarande inte har någon ranking att tala om - då kan du posta inlägg och fråga om vad du gör fel. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|