![]() |
Google ogillar mina sidor
Oki så google bestämde sig för att straffa också min nya sida http://vinterjacka.org/.
Tar gärna emot alla möjlig slags kritik och tankar kring vad som främst gjort att google betraktar sidan som skit.. Har dessutom en fråga: Min tanke är att skapa kategorier utifrån olika varumärken t.ex. Peak Preformace och i denna kategori tänkte jag sedan placera de butiker som säljer jackor från peak. Med andra ord skapa ett enkelt sorteringssystem där användaren kan se alla butiker som säljer ett visst märke. Min fråga är hur undviker man att Google tar alla dessa kategorier som tomma spamsidor? |
Hej,
Mina råd: 1. Lägg till en description meta tag... 2. Undvik att "spamma" ordet "vinterjackor" (i olika böjningar) ALLTFÖR mycket. 3. Ha tålamod, det tar ibland lång tid att komma högt i Google. Jag har haft motsvarande "problem" tidigare, men sakta har sajterna segat sig upp i SERP:en. 4. Jobba med SEO, utifrån Googles riktlinjer |
Det är väl i princip inte mer än en spam-sida så varför skulle google behandla den som något annat?
|
Hallå tack för förslagen! Är väl ungefär så jag tänker själv.. känns mest frustrerande att Google är så svår bedömt ..
Men men är väl bara att bygga vidare och göra bättre. |
Kan också vara värt att försöka skapa fler delsidor om detta ämne, samt att ha en nyhetssektion.
|
Citat:
Genom att presentera olika butiker efter om de har vinterjackor för barn/dam/herr. Sen finns du ju en del allmän information också, men vad som är spam och inte spam kan ju diskuteras ... |
Citat:
Planen var att skapa både en nyhetssida/bloggsida ... får väl se hur mycket tid projektet får nu eller om jag ger mig i kast med ett nytt (men försöker att undvika att göra samma misstag). |
Med tanke på att domänen är en månad gammal så förstår jag inte vad det är du förväntar dig. Google är alltid suspekt mot nya sidor/domäner. Detta släpper succesivt - men jag hade inte förväntat mig några bra placeringar det första halvåret om du inte är väldigt duktig på SEO och har orken att genomföra det som krävs.
|
Citat:
Generellt verkar det ju inte vara direkt svårt att få en bra placering i Google på sökord som handlar om t.ex. kläder. Men förmodligen har jag missbedömt/underskattat åldersfaktor. Är det någon som har erfarenhet av att få stora delar av deras nätverk straffade av Google? |
Jag testade att slänga in den på sokmotorkonsult.se och fick följande
http://www.sokmotorkonsult.se/verkty.../os26a9b8KhI_/ Lägg en kvart på sidan och du är uppe i 90 poäng. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson