FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Utan att vara alldeles för elak, men troligen hade inte kunden blivit nöjd om du hade gjort jobbet för 25.000. Det baserar jag helt enkelt på att du inte ens har läst tråden innan de svarade. 90.000:- är *inte* en Wordpressinstallation enbart, utan även en hel webbshop, betalflöden, gränssnitt för att söka mot deras databas etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker att stormfrogs tidsbedömning verkar rimlig. Det är en sak att slänga ihop en design på en timma, och implementera den i wordpress eller Joomla på en halvtimma, men sen visar det sig att man stör sig på en marginal som är konstig, en border som har fel färg, att saker kommer i fel ordning samt andra småfix. Sen ska man skriva texter (eller justera kundens egna texter så de blir läsbara
![]() Visst går det att bygga en wordpress-sajt på några timmar, men ska man göra det seriöst så är det inte gjort på en dag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
40h för att skapa en site i wp? låter som galet mycket tid, du behöver nog speca lite mer exakt vad det är som tar så lång tid.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nu skriver han ju "Anpassa efter deras behov", och om han räknat ut 40 timmar till det så tar det väl runt 40 timmar enligt honom. Det beror ju helt på vad som ska göras. Att "göra en site i WP" kan ta allt från 1 timme till 300 timmar (och mer). Till TS: Var beredd på att det kanske tar mycket längre tid än du först har tänkt. Lägg till några timmar för möten/telefonsamtal/projektering och höj timpriset ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Har du inte mer detaljer i offerten så betyder det i stort bara att du ska installera wp och det tar inte 40h, men specar man upp mer exakt vad man gör och hur lång tid låter det inte galet mycket. Man kan inte beskriva 40% av projektet med en mening (det är galet mycket tid för att inte speca bättre), hoppas du fattar vad jag menar nu. Senast redigerad av Ara den 2011-09-18 klockan 19:17 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jo, jag är med på vad du menar. Det jag menade var mer att 40h inte alls behöver vara speciellt mycket för en WP-sida. Men jag håller med om att dessa 40h behöver specas bättre. Senast redigerad av StefanW den 2011-09-19 klockan 08:42 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kan bero på: Citat:
MVH R |