FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad är det som är segt? Databasen eller applikationen? Det går att köra mycket mer i delad miljö än de flesta tror.
Ditt problem kan också vara hårdvarurelaterat. Jag hittade ett problem med ett nätverkskort efter att jag börjat fundera på hur dålig kod jag egentligen skrev - jag som tycker att jag kan det där. Det visade sig till slut att databasservern var ok och webbservern var ok med undantag för nätverkskortet som trafiken till databasservern skickades på. Benchmark-sajten är för övrigt det segaste jag varit med om på väldigt länge.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
För mig går benchmark-sajten utmärkt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ballou e ganska vana med .NET, deras hotell kostar 99 per månad + 200 för MSSQL2008. Det är en enligt mig prisvärt ställe.
Jag hade inte valt ett ställe under 300 per månad, för då kommer du märka prestandaskillnader. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Som jag tidigare skrev cachar jag mycket på sajten. Har även kört sql profilern. Jag VET exakt vilka frågor som körs på min sajt och när.
Eftersom jag jobbar med webbutveckling och stora sajter är jag lite bortskämd med bra servrar. En sajt som kört lokalt på min burk är aldrig snabbare än den jag deployar på servern. Nu är det självklart lite skillnad på hostningen som ett företag har och ett webbhotell.. När jag kör sajten på min laptop så går den 10ggr fortare än när jag deployar den på webbhotellet. Problemet är visserligen väldigt enkelt att lösa genom att ta fram plånboken. Jag var nog lite otydlig i mitt första inlägg. Jag tänkte mig mer vilket webbhotell man får mest för pengarna för. Tex 500kr månaden hos Binero får jag detta och för 199kr hos Loopia det här.. etc |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|