FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Blir en del anrop till databasen men självklart cachas en hel del. Jag tycker bara att webbhotellet jag har nu känns lite segt. Tar lite för lång tid att ladda varje sida. (Detta beror inte på koden utan på den sunkiga "hårdvaran") |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Jag tror inget webhotell erbjuder kostnadsfritt MS SQL om dom kör MS SQL Standard eller högre, men här får gärna jag bli rättad om jag sprider felaktiga uppgifter. Koda rätt så du cachar de usercontrols som inte e så dynamiska och lägg till variabel cach för de som är mer dynamiska. Lägg till DependencyCache mot SQL, exemplet endan cachar 10 sekunder vilket faktiskt kan göra stor skillnad i prestanda för högtrafikerade NET-siter; Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load Response.AddCacheItemDependency("ProcessIntensiveR eport") ' Set additional properties to enable caching. Response.Cache.SetExpires(DateTime.Now.AddSeconds( 10)) Response.Cache.SetCacheability(HttpCacheability.Pu blic) Response.Cache.SetValidUntilExpires(True) End Sub Lägg till trace dynamiskt så du kan se vad som tar prestandan. If (Context.Request.QueryString("trace") = "true") Then Context.Trace.IsEnabled = True End If Sen testar du med dinsida.aspx?trace=true |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|