FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Prismässigt är det svårt att straffa danskarna. 1 kr per transaktion eller 3,12 per unik användare.
Själva programvaran (java), registrering och viss support är gratis. Där har vi en framsynt regering som inte låter sig hindras av att Bankföreningen och andra bakåtsträvare vill skydda sina egna monopol. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Absolut intressant att kunden får identifiera sig, oavsett betalsätt. Man vill ju gärna veta vem man ingår avtal med.
Täck också om Blocket och Tradera hade det på sina annonsörer. Det borde minska häleriet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sweet, sweet 1984. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Håller lite med dig där, fast tycker kanske att de bör vara EN kontroll av ens profil vid någon form av start. Inte som på blocket att man bara anger ett namn som man alltid ser att folk skriver produktens namn eller liknande. Själva namnet är inte intressant, men att blocket kanske skulle ha någon form av struktur att jag som användare kan känna att jag får credd när jag säljer grejer där också, dvs som tradera/ebay osv. Jag vill inte bli granskad varje gång jag lägger en annons, men det blir jag per automatik också när jag betalar med mitt kort, anger kortinnehavarens namn, och sedan kastas till mastercard/visas "verified by" sida för att granskas åter en gång och ange personligt lösen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför inte ge de som annonserar på tex Blocket och Tradera möjigheten att identifiera sig. Om de gör det så kommer det upp en extra kontrollmärke på annonsen. På så sätt kan de som vill göra det och köparna kan se att personen har identifierat sig. Finns inte kontrollmärke så kan man dra öronen åt sig och var mer försiktig tex med betalning.
I internetbutiker så kan man kräva att de som ska handla mot faktura ska identifiera sig annars blir det förskott, postförskott eller kortbetalning etc. Det behöver inte vara det ena eller det andra, det går att kombinera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför inte starta en sajt som erbjuder möjlighet för personer att identifera sig för varandra och/eller ger personer möjlighet att skriva under kontrakt etc på avstånd? Uthyrning av lägenheter osv. Finnas massor av applikationer man kan hitta på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Någon som tittat på BGCs projekt med en "e-legitimationsväxel"?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Nu har mitt E-butik varit ner i något år. Men min erfarhet är att man kan lita på det flesta, finns visa adresser Malmö / Spånga ( Rosengård / Tensta ) som kanske skall se upp med. Men förutsätter att man jobba med kreditkort.. Men säljer varu som har hög bedrägeri risk, så bör man ha en sådan här tjänst.
Den här formen identifiering bör gälla båda parter, många webbutiker är väldigt tystlåtna med både vad har för org nummer och det är väldigt mycket "kontantkort" till många e butiker. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|