FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Finns ingen anledning att understöda en parasitär livsstil.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Jag brukar ofta ge pengar till uteliggare, men aldrig till tiggare. Med uteliggare så menar jag de där utslagna stackarna som har bott i samma gathörn i tio år och som brukar övernatta i sina egna spyor.
Tiggeriet på tunnelbanan, där unga friska män springer och delar ut lappar till resenärer, har jag dock inget till övers för. Skillnaden är att uteliggarna inte blir fler bara därför att man ger dem pengar. Men ger man en tiggare pengar så dyker det strax upp två nya. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Problemet är att man aldrig har kontanter på sej.
Loddisarna får starta en SMS tjänst och gå runt med skylt, SMS 74644 tiggare01 för att jag skall få mat och husrum i natt. :-) Sedan tycker jag personligen det är bättre att ge pengar till stadsmissionen och förut även Röda Korset. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För er som inte vet vad situation stockholm är kan ni läsa mer här: http://www.situationsthlm.se/ nu minns inte jag exakt hur det var men något i denna stil "uteliggarna köper loss tidningarna för 20kr styck och säljer dem sedan för 30kr och gör en vinst på 10kr per såld enhet. det bästa med hela detta koncept är att det framkallar ett slags sparande då han/hon behöver pengarna för nästa dags inköp av tidningar istället för att supa upp/spendera/slösa pengarna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Jag har funderat på att köpa matkuponger på restaurang och ge till hemlösa på gatan.
Jag tror det bästa man kan göra är att ge dem ett jobb. De som säljer tidningen "situation Stockholm" gör ju ett bra och hederligt jobb. Det borde skapas en organisation som kan ge dessa människor ett enkelt jobb så de tar sig ur sin situation. Jobben kan vara enkla så de klarar av dem, typ kratta löv, Klippa gräs, gräva diken, plantera träd, plocka kottar till plantering av träd m.m. En sån organisation ska vara religiöst och politiskt obunden, stadsmissionen är ju religiösa förtecken. Senast redigerad av Conny Westh den 2011-03-01 klockan 09:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Alltså en del av dem kan nog inte jobba. Möjligen i kejdor och med 9 svansad katt som motverings redskap.. Många har hjärnskador efter flerårig missbruk.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Matkuponger skulle kunna vara en bra ide, men på vilket sätt vet man att de används till mat och inte säljs vidare? att skapa en organisation som du nämner Conny är en mycket bra ide.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Det måste vara en totalt hopplös situation att varken ha jobb eller bostad. Dessutom har de problem med fylla och droger allt detta tillsammans är ju totalt hopplöst. Kan man avlasta dem ett eller två av dessa problem utan moralpredikningar så tror jag mycket är vunnet. Senast redigerad av Conny Westh den 2011-03-01 klockan 09:24 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|