FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det ska ju helst skilja sig åt, rätt så mycket, innan det klassas som duplicate content men bara så han/andra vet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Undrar också över en sak här relaterat till detta ämne.
När jag gör en sökning på IP numret min hemsida är hostad på (hos CityNetwork) så får jag upp andra kunders hemsidor under samma IP-adress. Så jag tycker det är fel att man blir straffad för att man länkar till en annan hemsida som kanske också är kund hos CityNetwork och har sin hemsida på samma server. Försökte få fram en fråga angående detta men kommer inte på en bra frågeställning så lägger till detta som information i ämnet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
1. Google kan skilja på AdWords / Analystics / Adsense konto samt Webmaster tools 2. Olika ägare på sidorna, även om de är under samma IP. Men detta är bara en ren tanké jag har, någon/några andra får fylla på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Google kan inte bestraffa för sånt om det inte sker i mycket stor skala. säg att du skapar 100st sidor, och alla sidor i sin tur länkar till dom 99 andra, och allt på ett IP, det skulle nog vara värt precis ingenting i googles ögon, men i ditt fall är det nog ingenting att oroa sig för. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Men om jag skriver om samma produkter, använder samma bild (olika bildnamn) fast med olika texter, räknar Google detta som duplicate content trots att de är på samma webbhotell?
Och om jag i princip har samma kategorier och etiketter (tags) på bägge webbsidorna, räknas det också som duplicate content? Vart går gränsen egentligen på vad som Google räknar för duplicate content? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror det finns en överdriven rädsla för att bli straffad av Google. Du ska nog börja korslänka rejält mellan tusentals irrelevanta sidor mellan olika siter som ligger på samma ip för att Google ens ska märka av det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Läste en sak någon gång om att man har en rätt när det kommer till google. Om man blir straffad kan man vända sig till en jurist p.g.a. att google på något sätt hade ansvar till en.
Hoppas någon förstår vad jag nyss skrev. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|