Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Google föredrar inte flera webbsidor på webbhotell?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-19, 15:42 #11
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Det har du rätt i. Duplicate content är aldrig bra.

Men det har man inte ifall man driver två bloggar som skriver om liknande produkter. Det är en sak ifall TS publicerar exakt likadana inlägg på båda bloggarna, men chansen för att han gör det är ganska liten.
Fast i detta fallet så skulle han väll driva två bloggar och skriva om typ samma produkt.
Det ska ju helst skilja sig åt, rätt så mycket, innan det klassas som duplicate content men bara så han/andra vet.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-20, 13:45 #12
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2010
Mycket flitig postare
Kimppas avatar

Undrar också över en sak här relaterat till detta ämne.

När jag gör en sökning på IP numret min hemsida är hostad på (hos CityNetwork) så får jag upp andra kunders hemsidor under samma IP-adress.

Så jag tycker det är fel att man blir straffad för att man länkar till en annan hemsida som kanske också är kund hos CityNetwork och har sin hemsida på samma server.

Försökte få fram en fråga angående detta men kommer inte på en bra frågeställning så lägger till detta som information i ämnet.
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-20, 15:18 #13
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Kimppa Visa inlägg

När jag gör en sökning på IP numret min hemsida är hostad på (hos CityNetwork) så får jag upp andra kunders hemsidor under samma IP-adress.

Så jag tycker det är fel att man blir straffad för att man länkar till en annan hemsida som kanske också är kund hos CityNetwork och har sin hemsida på samma server.

Försökte få fram en fråga angående detta men kommer inte på en bra frågeställning så lägger till detta som information i ämnet.
Men om det nu är så så bordet det gå bra att länka till dom hemsidorna eftersom:
1. Google kan skilja på AdWords / Analystics / Adsense konto samt Webmaster tools
2. Olika ägare på sidorna, även om de är under samma IP.

Men detta är bara en ren tanké jag har, någon/några andra får fylla på.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-20, 22:59 #14
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Kimppa Visa inlägg

Tror jag vågar påstå att du inte blir bestraffad för det, men att länken kanske inte är lika mycket värd som om den hade kommit från ett annat IP.

Google kan inte bestraffa för sånt om det inte sker i mycket stor skala. säg att du skapar 100st sidor, och alla sidor i sin tur länkar till dom 99 andra, och allt på ett IP, det skulle nog vara värt precis ingenting i googles ögon, men i ditt fall är det nog ingenting att oroa sig för.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 06:03 #15
Kimppas avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Kimppas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Tror jag vågar påstå att du inte blir bestraffad för det, men att länken kanske inte är lika mycket värd som om den hade kommit från ett annat IP.

Google kan inte bestraffa för sånt om det inte sker i mycket stor skala. säg att du skapar 100st sidor, och alla sidor i sin tur länkar till dom 99 andra, och allt på ett IP, det skulle nog vara värt precis ingenting i googles ögon, men i ditt fall är det nog ingenting att oroa sig för.
Tack för svar!
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 06:06 #16
Fender Fender är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2009
Fender Fender är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2009
Men om jag skriver om samma produkter, använder samma bild (olika bildnamn) fast med olika texter, räknar Google detta som duplicate content trots att de är på samma webbhotell?

Och om jag i princip har samma kategorier och etiketter (tags) på bägge webbsidorna, räknas det också som duplicate content?

Vart går gränsen egentligen på vad som Google räknar för duplicate content?
Fender är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 15:37 #17
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Jag har ju flera ebutiker och säljer samma produkter i vissa av dem. Då blir det ju duplicate content då produktbeskrivningen är exakt densamma. Det är alltså exakt samma produkt.
Blir man straffad för det även om jag aldrig länkar emellan dem?
TT-nyheter skickar ut massor av nyheter varje dag till olika tidningar, som alla publicerar dem online. Tidningarna skriver ut EXAKT samma nyhet, bokstav för bokstav, men lik förbaskat rankar varje tidning med samma nyhet ... duplicate content? ... någon som säger emot? "duplicate content" är Big BS enligt mig
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 16:03 #18
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Jag tror det finns en överdriven rädsla för att bli straffad av Google. Du ska nog börja korslänka rejält mellan tusentals irrelevanta sidor mellan olika siter som ligger på samma ip för att Google ens ska märka av det.
Kimpo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 16:43 #19
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Har WN som tidsfördriv

Läste en sak någon gång om att man har en rätt när det kommer till google. Om man blir straffad kan man vända sig till en jurist p.g.a. att google på något sätt hade ansvar till en.

Hoppas någon förstår vad jag nyss skrev. :P
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 19:02 #20
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av MrWize Visa inlägg
TT-nyheter skickar ut massor av nyheter varje dag till olika tidningar, som alla publicerar dem online. Tidningarna skriver ut EXAKT samma nyhet, bokstav för bokstav, men lik förbaskat rankar varje tidning med samma nyhet ... duplicate content? ... någon som säger emot? "duplicate content" är Big BS enligt mig
haha! Vad intressant sökning.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017