![]() |
Google föredrar inte flera webbsidor på webbhotell?
Hej,
Jag har en fråga som jag är väldigt osäker på. Det är så att jag idag driver två bloggar inom samma genre, och bägge bloggarna befinner sig på samma webbhotell (server). Jag skriver i princip om samma typ av produkter. Nu är det så att jag har läst att Google föredrar inte att man har samma typ av innehåll på samma server, då man använder sig utav samma IP-nummer. Och att man inte heller skall ha flera olika webbsidor, i skrivande stund har jag totalt 3 bloggar på samma webbhotell. Hur ligger det egentligen till, någon som har bra koll? |
Vet inte exakt vart du läst detta (Du får gärna visa källa) men som jag har lärt mig är det så här:
Man ska helst, inte ha duplicate content - vilket du kan få om du har två bloggar inom samma genre och att du skriver i princip samma sak. Sen ska man inte länka till de olika sidorna mellan varandra (Korslänkning). Alltså att du länkar från A till B och vice versa. ( Nu vet jag inte i vilken grad och med hur många länkar man kan köra korslänkning ) Men kör inte det, bara för att vara på den säkra sidan. Så med andra ord, det är ingen fara att du har 3 bloggar på ditt webhotell sålänge du inte ska köra korslänking. Tänk vad jobbigt det skulle vara om man t.ex har 10 webbsidor och skall ha 10 olika webbhotell för detta...det skulle väll inte hålla i längden. |
Citat:
|
Lånar tråden lite.
Men om man har 2 sajter på samma webbhotell och den ena blir straffad, blir den andra automatiskt straffad då ? |
Citat:
|
Citat:
Men det har man inte ifall man driver två bloggar som skriver om liknande produkter. Det är en sak ifall TS publicerar exakt likadana inlägg på båda bloggarna, men chansen för att han gör det är ganska liten. |
Citat:
Blir man straffad för det även om jag aldrig länkar emellan dem? |
Citat:
|
Citat:
Produktspecifikationen är densamma, men jag kanske ska ha en kort sammanfattade beskrivning som riktar sig mot målgruppen. Bra idé, tack! |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson