Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Flash i mobilen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-09, 16:45 #11
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av grön Visa inlägg
Vebut: nice, så det finns redan i 2.2. Du har ingen aning om hur Apple kommer göra i framtiden? De borde väll även göra sina produkter "flashvänliga"?
http://www.apple.com/hotnews/thoughts-on-flash/

På ont och gott. Jag kan hålla med om det som sägs på minst hälften av punkterna. Men jag är övertygad om att det är ett medvetet strategiskt beslut snarare än baserat på dessa efterkonstruktioner.

Det är en sak att förorda HTML5 med <video> osv - en annan sak att förorda ett stängt format som H.264 och säga att man gör det för de öppna standardernas skull.

Själv tycker jag precis alla plattformar ska ge så stort val som möjligt åt utvecklare, content skapare och användare. Det tycker jag bör gälla de mest användbara stängda miljöerna och formaten också - som flash och h.264.

Sedan är det väl bara naturligt att de väljer en väg att satsa det mesta av sitt eget krut på. Men att få flash-stöd innebär bara lite hjälp åt Adobe, så kostnaderna för plattformsleverantören borde vara väldigt låga.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017