FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är nginx och lighttpd någon sorts os till vpn / webbservers?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
vanligast är apache som alla linux distros brukar använda som default. nginx och lighttpd är två andra som gör samma sak (enkelt förklarat.. så gå inte in på det nu grabbar...) helt enkelt 2 olika mjukvaror som gör samma sak. Vilket är högst udda. Om de gjort någon ommöblering så ska de ju meddela sina kunder först :/. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
värt att säga är också att du får ett straff för nertid, ju längre nertid ju mer "straff".
Men det är inte så att du helt bara blir borttagen. kommer siten igång så kommer google försiktigt kolla av din site igen. dock så blir google nog fundersam när allt blir redirectat som en "moved". Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om jag får igång den under morgondagen, borde jag göra någonting för att hjälpa google på traven eller något ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ett scenario som skulle förklara varför det är olika webbservrar vore ju om forumet inte är hostat på samma server som den ursprungliga sajten. Är det så?
Annars så verkar det vara som din host har begått något fel och du borde få ersättningen för de förlorade dagarna. För att svara på din sista fråga så tror jag inte det finns något som skulle hjälpa, förutom att få några nya länkar till din sajt så att google hittar tillbaka till den snabbare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Allting är hostat hos samma host. Har dock inget forum. Edit: Har dock en backup. Tänkte att jag kanske borde köra igång de viktigaste sajterna hos en annan host. Har fortfarande inte fått tag på egensajt Senast redigerad av Lancelot den 2011-01-30 klockan 20:01 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Edit: Fick nu kontakt med egensajt genom deras support center. De svarade äntligen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om du inte ens har ett eget forum så måste egensajt ha begått något fel eftersom de redirectar till ett forum.
Mitt förslag är att kräva ersättning för de förlorade dagarna + eventuell vinst du skulle gjort under tiden (inkomst / mån * dagar sidan var nere), och sedan byta till en leverantör som faktiskt svarar snabbt på dina mail och telefonsamtal. Finns säkerligen ett flertal sådana leverantörer här på WN. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
skulle inte hända. Ersättning för hostingen däremot och någon form av kompensation, det är ju möjligt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|