Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Less på Binero

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-17, 21:47 #11
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jag fick via en användare idag reda på att mina sajter på Binero har hackats!

INGEN SOM HELST INFORMATION HAR JAG FÅTT!
INGEN SOM HELST INFORMATION PÅ FÖRSTA SIDAN!

Ett gammalt, anonymt blogginlägg som inte säger så mycket och där kommentarerna säger att Binero ska kontakta drabbade användare. Ingen har kontaktat mig, trots att sajten varit hackad i över 2 veckor.

FYFAN FÖR BINERO!
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-17, 22:02 #12
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson Visa inlägg

Ett gammalt, anonymt blogginlägg som inte säger så mycket och där kommentarerna säger att Binero ska kontakta drabbade användare. Ingen har kontaktat mig, trots att sajten varit hackad i över 2 veckor.

FYFAN FÖR BINERO!
Måste faktiskt försvara Binero här. Inget webbhotell med över 20k kunder har möjlighet att kontrollera varje kunds hemsida. Det är väl kanske en sak om det är ett virus att man kan kontrollera det, men att kontrollera om någon hackat en sida och tex lagt in en redirect i htaccess det kan jag inte på något vis se hur det skulle kunna vara Bineros ansvar. Allt material som finns på kundens konto är kundens ansvar, enda gången det skulle kunna vara Bineros ansvar är om det är ett hårdvaruhaveri som gjort att filer försvunnit.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-17, 22:11 #13
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Dreamworks:

Allt förutom Binero är nog bra!

Jag rekommenderar lite olika webhotell, men oderland är helt klart helt OK.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-17, 22:11 #14
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Måste faktiskt försvara Binero här. Inget webbhotell med över 20k kunder har möjlighet att kontrollera varje kunds hemsida. Det är väl kanske en sak om det är ett virus att man kan kontrollera det, men att kontrollera om någon hackat en sida och tex lagt in en redirect i htaccess det kan jag inte på något vis se hur det skulle kunna vara Bineros ansvar. Allt material som finns på kundens konto är kundens ansvar, enda gången det skulle kunna vara Bineros ansvar är om det är ett hårdvaruhaveri som gjort att filer försvunnit.
Dock så har binero ett säkerhets problem (har eller har haft).
Och då blev många konton hackade via detta (alltså hotellets ansvar).

Men om hackningen är gjord via en kunds site (gammal joomla 1.x version osv tex) då är det kundens fel/ansvar.

dock förtäljer inte robertssons historia vilken av scenariona just detta handlar om.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-17, 22:18 #15
iostreams avatar
iostream iostream är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
iostream iostream är inte uppkopplad
Medlem
iostreams avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Incidenten hos Binero för ett tag sedan var att genom en bugg i en programvara kunde en cracker exekvera Perl-kod, som dock endast kunde skapa nya filer i kunders public_html-mappar, alltså inte läsa eller skriva över existerande filer.

Om något annat hänt med din sida har du tyvärr antingen dig själv, din programmerare eller mjukvaran du använder, att skylla på.

http://blogg.binero.se/2011/01/saker...och-tilltappt/

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha Visa inlägg
Allt förutom Binero är nog bra!
Vi har förstått vad du känner, du behöver inte upprepa dig i varenda tråd.
iostream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-17, 22:21 #16
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Dreamworks Visa inlägg
Här är en till som tyvärr också tröttnat på Binero...
Sidor som ligger nere eller är sega mest hela tiden, jag förstår inte att de kan gå från att vara KANON bra, till att bli riktigt dåligt....
Mitt konto i Binero 1.0 har fungerat bra ändå, tror det är mer strul på Binero 2.0. Lyckas de reda ut alla problem som ännu kvarstår i den nya strukturen så kan det säkerligen bli riktigt bra igen men det har ju varit rent kaos den senaste tiden + att man tagit väldigt märkliga företagsbeslut i vissa fall.
Oläst 2011-01-17, 22:23 #17
Supermoderator

Supermoderator

Citat:

FYFAN FÖR BINERO!
De har givetvis ingen skyldighet att tala om för dig att din sida hackats om det finns säkerhetshål i den kod du använder. Ta reda på vad som hänt innan du skriker och gapar
Oläst 2011-01-18, 07:26 #18
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av iostream Visa inlägg
Incidenten hos Binero för ett tag sedan var att genom en bugg i en programvara kunde en cracker exekvera Perl-kod, som dock endast kunde skapa nya filer i kunders public_html-mappar, alltså inte läsa eller skriva över existerande filer.
Enbart skapa nya filer? Så om nån skapat en PHP-fil med "<?php shell_exec($GET['c']); ?>" då? Inte längre lika harmlöst då eftersom man helt plötsligt kan göra precis vad man vill.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-18, 07:43 #19
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Det är fortfarande väldigt oklart vad det stora intrånget handlade om. Men är det så att det beror på säkerhetshål hos Binero tycker jag nog det är deras skyldighet att hålla reda på det.

Om det nu är Robertssons egen kod som ligger bakom är det hans eget ansvar. Vad det beror på framgår inte.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-18, 08:14 #20
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Jag vill ge lite motvikt till alla negativa kommentarer. Har varit kund hos Binero i cirkus sju år eller så. Det har varit lite upp och ner, ibland har jag mig själv att skylla, ibland gör grabbarna på Binero sådant som förbättrar för oss alla, men kanske inte går i lås inom önskad tid.

Vi alla här jobbar med mjukvaror och vet hur stabilt sådant kan vara gång till annan. Om man har krav på total upptid och att Binero är den toksäkra och tokstabila leverantör som många här visar önskemål på, teckna ett separat SLA med dem.

Jag upplever det som att merparten av de som skrivit i denna tråd och har bekymmer kör andra plattformar än .NET, rätta mig gärna om jag har fel. Mina maskiner hos Binero har tuffat och gått tillfredsställande. De har tom varit stabilare än många av de leverantörer som jag jobbar med gentemot mina kunder i mitt "riktiga" jobb. (Nu pratar vi kunder med omsättningar i 500Mkr +)

Binero är generellt stabila, har bra support och har ett bra pris. Visst, jag har önskemål, men det handlar mer om styrning snarare än upptid.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017