FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Prestanda är dock för dåliga för att den ska kunna vara ett alternativ för jobbet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är som sagt stor skillnad på business-modellerna som kostar rätt mycket mer och har 3 års garanti.
Min Thinkpad X41 från 2003 är still going strong (har bytt batteri en gång) - väger som en netbook, har prestanda som en netbook - har större skärm och bättre upplösning än en netbook. Men den kostade 25 papp 2003 :-) Men kika på Lenovos Thinkpads! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Alla mina Dell fungerar fortfarande. Min äldsta är från 1995 och fungerar felfritt
![]() Edit: Det slog mig nu att min förrförra Dell har en slö o-tangent. Men det har alltid varit min åsikt att o är en överskattad bokstav. Senast redigerad av Gustav den 2010-10-11 klockan 11:38 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Tappar man i marken mye så kanske de går sönder :P
Neh men jag har kört många olika men gillar HP's företags serie, de är bra byggda och garantierna är bra. Ringa så kommer UPS killen o hämtar så har man tillbaka den efter några dagar. Dvs om den går sönder. Har fortfarande kvar två hp 6910p som jag gillar, 6930p gillade jag inte "viss var snygg men gillade inte tgb och pekplattan". Alla fall 6910p'sen blev lite trötta efter ett tag men med en SSD disk i så galoperar den som en häst igen. Senast redigerad av BarateaU den 2010-10-11 klockan 13:11 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan hålla med tidigare postare att HP och Dell håller länge.
Acer m.fl. är mest strul. Vill du vara riktigt säker på att få en bärbar som håller i längden så är det faktiskt MacBook (Pro) du ska satsa på. Det är kvalitet rakt igenom. Dessutom slipper du virus och Max OS X är ett underbart operativsystem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
OS X är inte så underbart som alla påstår, det duger men inte till mycket ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Annars slår OSX Windows på fingrarna vad gäller prestanda, användarvänlighet mm. Hårdvarumässigt är det kvalitet rakt igenom i Apples produkter. När man hade testat Windows Vista (när det kom ut) så rullade det bäst på en MacBook Pro! :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Kan bara instämma, väljer man en modell som inte är i segmentet "allra billigaste" så håller de bra.
Har någon Dellmodell som jag haft i 5-6 år, den tuffar fortfarande på även om den numera förvandlats till en extra hemmadator och inte längre flyttas runt. Batteriet är dock heldött, men det tycker jag man får räkna med. Har varit en del service på den, bytt fläktar och hårddisk, men man köper givetvis 3 års NBD avtal. Har även en lågpris-mega-budget Dell, deras billigaste Vostro-dator. Den blir överdrivet varm, hänger sig ibland, nätverkskortet fungerar inte, men för 3.000:- är det vad man får. Första året fungerade den perfekt, andra året ganska bra, nu är vi inne på tredje året och den fungerar ju, men inte mer än så. Gjorde misstaget att få tag på en konsument-Dell den senaste, så serviceavtalet är lite sämre, 3 dagars inställelsetid instället för 1. Men det värsta är att det är mycket "svårare" att få service på den. Med företagsavtal ringer man 1 gång och de skickar tekniker direkt, nu har jag verkligen fått tjata, göra flera diagnostiktest, tjata ännu mer och tjata en gång till, innan de kom och fixade. Mina kollegor är inbitna Mac-användare, och även de har problem med hårdvaran ibland. På 2 datorer har hårdvaran gått sönder så att det varit dyrare att byta än att köpa nytt (om man inte har Apple-care, såklart). På en är det glapp i skärmkontakten. En hade ett fel som gjorde att hårddisken kraschade lite då och då. Slutsats: Köper man budget får man skit. Betalar man lite mer pengar får man grejor som håller, men ett serviceavtal är alltid att rekommendera! Oavsett tillverkare, PC/Mac eller annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Apple har haft stora problem främst med de gamla macbooks:en. På den gamla G5-tiden så tycker jag apple höll bättre standard än nu. Jag har tex. bytt en av mina appledatorer 7 gånger på 3 år pga dåligt tangentbord. Jag byter kanske 1 gång i halvåret. Det är ganska drygt men det tar ju bara 1 h och sen så har man ett helt fräscht tangentbord i kanske 4 månader.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
ACER är ett riktigt skräp märke och HP har en del modeller som man skall undvika. DV6 serien bl a, har extrema värme problem. Min personliga åsikt är att man skall köpa Intel och lite dyrare maskiner. Har själv nyligen köpt en Macbook, en sån där kritvit historia är faktiskt hyffsad nöjd med den.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|