Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Val av SEO företag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-01, 20:29 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Att de flesta snackar skit om sina konkurrenter säger väl en del om hur seriös branschen i sig är... Jag skulle aldrig i livet använda mig av ett SEO-företag som inte berättar exakt vad de tänker göra. Det kan kosta mycket tid och pengar att rätta till företagets missar.
Oläst 2010-10-01, 22:32 #12
Larenholtz Larenholtz är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2010
Larenholtz Larenholtz är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2010
Standard Garantier, SEO-bolag

Citat:
Ursprungligen postat av Hansen88a Visa inlägg
Tack för en mycket bra svar!

En kommentar på det du sa angående att du varnar för företag som lämnar garantier. Absolut att företag som lämnar garantier kan vara en varningssignal. Men om det är ett företag som tar betalt efter resultat(till exempel top3 på google) då ser jag inget problem i det, utan ett självsäkert företag som tror på sina tjänst.

För i slutändan så betalar jag som kund inget om resultat ej uppnås. Tänker jag fel?

Jag förstår dig, jag upplevde samma sak som förmedlare och rådgivare på en webbyrå tidigare. Och fortarande som egen.

Fortfarande så är det många större företag på marknaden som har väldigt strängt och proaktivt säljfokus på sig. I stundens hetta är jag klart övertygad över att det är för många "säljare" som lovar lite för mycket. Just för att få in den där ordern som behövs för att mer eller mindre kunna vara kvar på sitt arbete.

Jag känner inte till något som är gratis. De bolag som tar betalt när man är topp 10, eller topp 3 har oftast en startkostnad. Visst kan det vara så att de tror på sin tjänst, och är säkra på att de kan leverera resultat. Min kunskap baseras dock på flertalet praktiska exempel som jag har varit delaktig i, eller haft insyn i.

Jag ställer större krav för mina kunder i hur man levererar resultat. Vad är det för typ av teknik man använder sig utav osv. Arbetar man enligt Google riktlinjer osv. Man kan lätt stirra sig blind på priser, och olika betalningssätt.

Det är försäljningsknep som man använder sig utav. Man vet att det är det du hugger på, för inte lyssnar du till hur man arbetar med sajtnätverk, sajtens struktur osv. Det är allt för tekniskt och man somnar på två minuter.

Med andra ord kan båda betalningsätten leverera, men det är inte hur du betalar som skapar resultat. Det är leverantörens kompetens, teknik och musklerna i tekniken som skapar resultat.
Larenholtz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-03, 00:32 #13
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas Bard Visa inlägg
Innan du bestämmer dig prata även med dessa SEO-bolag:

www.pineberry.se
www.svenskseo.se

+1 på Pineberry!
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-03, 02:35 #14
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Hansen88a Visa inlägg
Börjar luta åt att jag väljer duktiga, ärliga SEO proffs som arbetar ensamma.
Det kan mycket väl vara en bra lösning som dessutom kan vara relativt billig om man jämför med vad större SEO-konsulter tar ut. Nackdelen ligger nog främst i vilka muskler i form av länkkraft de mindre aktörerna har. Kompetensen hos de mindre aktörerna behöver det inte vara något fel på. Jag tror att de stora aktörerna så gott som alltid utklassar de små när det kommer till många och starka inlänkar. Som liten aktör kan man alltid fixa länkar från "tredje part", men det är mer tidskrävande än att sätta sig och skapa länkar på 100 egna sajter.

Sedan vill jag också ge Pineberry lite uppmärksamhet. Jag har haft lite kontakt med dem och försöker följa dem lite extra. De verkar mycket seriösa även för en skeptiker som mig.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-29, 15:39 #15
SEO-Trends avatar
SEO-Trend SEO-Trend är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
SEO-Trend SEO-Trend är inte uppkopplad
Nykomling
SEO-Trends avatar

Standard Transparent SEO

Citat:
Ursprungligen postat av Chief Conversionista Visa inlägg
Jag har handlat upp och varit kund hos de flesta SEO-företag sedan 2003 och min kundnöjdhet har legat mellan "djupt missnöjd" och "Inte helt missnöjd".

Det värsta är att många leverantörer (fortfarande?!) försöker att dölja för kunden vad de gör.

Om jag skulle välja ett enda kriterium skulle det vara just transparens. Välj den som bäst kan förklara hur de kommer att jobba.

Varför då?

SEO och SEM är för viktigt för den som driver en online-business för att man bara ska outsourca det till någon som sköter i det fördolda. Det är som att ta körkort utan att ta reda på var ratten sitter. En hel del jobb (onpage optimization och Sök-PR tex) kommer fortfarande att ligga på dig och hur ska du kunna göra det när du inte vet vad din leverantör gör?

Pineberrry har gjort ett mycket seriöst intryck på mig, men jag har ännu inte jobbat med dem så jag kan inte säga något om resultaten.

Lycka till!
Kul att du kom fram till detta då det med transparens och öppenhet är just den affärsidé jag har för mitt SEO-företag. Jag driver en liten SEO-firma som vill gå mot strömmen och vara öppen och ärlig med vad jag gör. Jag hoppas att branschen som helhet ska ta sig an detta och bli bättre på att se kundens behov istället för att sälja färdiga SEO-paket.
SEO-Trend är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-29, 18:57 #16
eliasca eliasca är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
eliasca eliasca är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
Ska man betala för SEO kan jag rekommendera ett företag,
http://www.bebetteronline.com/

De har en intressant konkurrensfördel, att de helt öppet redovisar hur de arbetat!
eliasca är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-03, 22:05 #17
EnvyMedias avatar
EnvyMedia EnvyMedia är inte uppkopplad
Nykomling

EnvyMedia EnvyMedia är inte uppkopplad
Nykomling
EnvyMedias avatar

Hej.
Vi samarbetar i dagsläget med Pineberry.
Varför? jo det var det företaget som kändes rätt för oss.
Vi var i kontakt med många SEO bolag innan vi bestämde oss för Pineberry, de utstrålar det lilla extra och delar gärna av sig av information om hur de tänker utföra arbetet och hur lång tid respektive saker tar för de olika resultaten.

Dock så använder vi dock själva inte deras tjänster med de kunder vi har rekommenderat dit har varit mycket nöjda, både i resultat och kundkontakten.
EnvyMedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017