FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att välja mellan One och Surftown är som att välja mellan pest och kolera. One har inte koll på domänerna och surftown har inte koll på vilka servrar som är windows och vilka som är linux. Håll er borta från danska maffian om ni vill lyckas på webben.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det står "registrerat" överallt, och inte "förlängt"?
Är det så att de har snappat domäner för webbhotellskunder som hade domänen hos en annan registrar men inte förlängde den där? Att förlänga domäner innan kunden betalat fakturan finns väl andra som gör, och borde vara helt ok om det står i deras avtal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Du kanske ska gå och kolla i dem andra webbhotells-trådarna, så ser du att vi inte är ensamma om att begå misstag. Det viktigaste är väl att vi tar till oss lärdom från misstagen, och inte begår dem igen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
I Mina ögon så är Surftown ett webbhotell som faktiskt tar till sig av kritik och jobbar helhjärtat för att förbättra sin image, och kundens upplevelse.
Jag var själv kritisk till Surftown när jag blev medlem av WN för några år sedan, så jag valde ett dyare alternativ i JX Hosting under Håkan Persson A.k.a Decibel som var Moderator här på Wn, och vi vet ju alla hur den soppan slutade... Jag ångrar bittert än idag att jag inte valde surftown som jag planerade före jag blev avskräckt från att ha läst på wn, då hade jag sannolikt inte blivit av med 1 års arbete när JX beslutade sig för att radera mitt konto utan anledning... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Även Loopia har lanserat en kampanj nu, http://räddadindomän.se/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fult av konkurrenterna tycker jag. Det är inte alls omöjligt att One gjort detta för just kundernas skull och dessutom är det förhoppningsvis bara 30 dagar det gäller och som sagt var endast nyregistreringar. Jag är visserligen inget större fan av One men jag hoppas ändå inte att folk faller för detta, åtminstone inte än.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-14 klockan 11:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det spelar ingen roll om det var för kundens skull eller inte. De registrerade en .se-domän i kundens namn utan att ha frågat kunden först och dessutom använde de felaktiga kunduppgifter i flera fall! Senast redigerad av jgabor den 2010-09-14 klockan 15:35 Anledning: Rättning enligt Internet Swedens inlägg nedan, #27: One.com förlänger inte avtalet, de registrerar domänen på nytt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|