FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag tycker det är så pinsamt dåligt att man kan ha en driftinfo-sida som Loopia har. De är ändå ett av de ledande webbhotellen i Sverige.. och man har en jävla BLOGG!? Varför har man det ens? Kan någon förstå varför man väljer att ge sina kunder så lite information som möjligt? Istället fick jag ringa och mejla och ta upp någons tid som hade kunnat användas till bättre. Hade man bara haft information på en driftinfo-sida som sköttes per automatik hade Loopia kunnat sparka halva sin supportpersonal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Förut hade de driftstatus där det stod vilken server som ev. led av störningar. Detta togs dock bort från driftbloggen för en tid sedan. Tror det var i samband med en större driftstörning som omfattade många servrar och databas-servrar om jag minns rätt.
Jag skrev om just detta med statusikonerna på min blogg i slutet av april och hade med denna bild i inlägget. Där ser man att Loopia "censurerat" sin driftstatus. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Loopia har inte ett problem, loopia är ett problem om man ska ha en företagssida där. Så tröt på deras mail problem varannan dag.
Kundtjänsten vet inte heller när det är igång igen, kul när kunder ringer och säger att deras beställningar inte kommer in. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vi har också haft strul med mailen hela dagen idag. Känns jobbigt att vara internetbaserad just nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Ibland känns det skönt att ligga på trygga amerikanska servrar (ja, jag vet att det inte är så bra i vissa avseenden om man har sajter som vänder sig mot svenskar). Ps. Får kanske äta upp detta en dag, haha
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Administratör
|
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är inte problemet som är det huvudsakliga problemet. Problemet ligger i det obefintliga informationsflöde om vad som försiggår när ens sidor inte går att nå.
Som i många andra sammanhang är det informationsbristen från Loopias sida som är det mest irriterande i situationer som dessa. Precis som när man sitter och väntar på ett tåg och aldrig får information om varför det är försenat. Det jag inte förstår är varför inte Loopia har åtgärdat detta. Man har till och med gjort driftinfo-sidan sämre än vad den var tidigare. Jag vet inte om Loopia förstår den enkla logiken i att det är enklare att skriva ETT meddelande på en driftinfo-sida tillsammans med automatisk statistik och ikoner än att svara på flertalet mejl/telefonsamtal om precis samma sak.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Känns skönt att enbart använda webbmail. Krånglar i princip aldrig. Har kanske hänt en eller två gånger på 15 år.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
varför är det så mycket klagomål på loopia, binero, surftown, one, osv osv.
De största i Sverige. Ta ert pick och pack.. byt leverantör om ni inte är nöjda. ![]() Att de gör fel hit och det är mycket möjligt helt sant. Men när det är återkommande och folk klagar men inte gör något åt deras problem (byta leverantör) då får dom dras med det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |