FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Haha, bisarra historier det här. Det verkar som en del supportnissar tror sig vara några slags auktoritetsfigurer, som blir väldigt förvånade om man ifrågasätter deras svar. Lustigt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Problemet är nog snarare att supporten är van vid att de som ringer är "vanliga" kunder, samt att de (så vitt jag hört) inte haft klara "manus" för lägen där kunden faktiskt vet vad som kan vara fel, men bara vill ha info
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Just när man ringer in och berättar att man har problem med DNSer som inte svarar har jag varit med om.
Jag jobbade i en församling som hade en kyrka på en landsort, med någon form av ISDN eller liknande. Datorn användes sällan, så "plötsligt" kunde dom inte använda internet. Lite felsökning gav mig DNS-problem. Samtal till kundtjänst, standardfrågor... Jag försökte få fram om det fanns några problem med DNSerna. Ett relativt långt samtal senare fick jag veta att Telia hade bytt IP-nummer på sina servrar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Supportnissar kan vara roliga, dock farlig utsatt arbete att svara på frågor i en chatt
![]() Själv hade jag en dust med HP nyligen, en rätt ny burk hemma som dog helt, en hemmaburk ala compaq så ringer deras vanliga support för att felanmäla och få skicka iväg den. Kort sammanfattat löd den ungefär såhär: Jag: Hej jag har en Compaq presario xxx med serienummer xxx som dött, hur går vi tillväga för att skicka in den? Support: Vad får du för fel? Jag: Den är stendöd. Support: Okej, jag behöver veta vad du får för felkod när du försöker starta. Jag: Nej men alltså, den är död. Får inga fel, ingen bild... Support: Jag behöver din hjälp att felsöka datorn annars kan vi inte ta emot den. Jag: Det kan vara något så enkelt som nätdelen som gett upp eftersom den är död! Men det är nog eran sak att avgöra. Support: Okej, kan du starta den nu och säga vad som händer. Jag: Den är nerpackad, inte inkopplad och som sagt den är död! Support: Du måste göra som jag säger annars kan vi inte felanmäla... Jag: ... Support: Nå? Jag: Okej fint! Jag måste packa upp datorn, koppla in den och så... Tar nog 15-20 min, du får vänta så länge! Support: Okej. Så fortsatte jag arbeta med dagens mailskörd i ~20 minuter med suppportnissen på hold. Jag: Sådär, den startat inte. Helt svart, ingen felkod. Support: Okej då skickar vi en fraktsedel så får vi ta in den på servce. Tänk vad enkelt det kan vara inbland ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag jobbar själv på Get kundesenter/norge
Är lite halv roligt och se nya folk som har gått en veckas kurs sitta vid telefonen. Och yes. Alla nya kör check listor ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet med kundservice är att dom verkar anställda världens idioter endast.
Men har som egen policy att aldrig ringa till någon kundtjänst, bortkastad tid som man inte får betald för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Alltså det är helt otroligt! Satt och chattade med en supporter från tele2 idag:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Tycker hon/han gjorde helt rätt. Du gick in på deras kundservice chatt och inte teknisksupport. Vill man ha hjälp med något tekniskt så kan man kontakta rätt support. Rätt ska vara rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
![]() |
||