FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Seriöst, sluta hyckla? Tycker du dina EGNA spamkommentarer och länkdumpningar på diverse sajter tillför mervärde? http://search.yahoo.com/search;_ylt=...8&fr=yfp-t-701 Låter mest som avundsjuka för att din skitsajt inte rankar nr 1 på "webbhotell". Sluta gnäll och jobba mer istället? Din sida är så dålig att den inte ens förtjänar att ligga top 10, medans end faktiskt har lagt ner arbete på att göra en bra sajt. P.S. Tycker du att länkar från din "litenpenis" spam-blogg till webbhotell är relevanta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag har inga planer på att ranka #1 för webbhotell. Alldeles för många som tävlar om #1-platsen. Optimerar för helt andra sökord. Inget gnäll från min sida, Wojt. Bara lite besvikelse, då jag på fullt allvar trodde alla som sysslade (yrkesmässigt) med SEO skaffade relevanta och 'seriösa' inlänkar till sina hemsidor. Och ägaren av whr är ju egen företagare. Jag tycker personligen att min sajt inte är den bästa. Ger mig in i e-handel till höst, och min webbhotells-sida var min sista affiliate-sida jag skapade. Smått oseriös. Finns bara till för att jag ska tjäna mig en extra slant till. Bortsett från den jag redan tjänar. Ja, jag tycker - på fullt allvar - att länkarna från min så kallade splog är relevanta. Jag skriver inlägg - på runt 300 ord - om min nisch, och placerar en länk där. Relevant och så vitt jag vet - inte emot Googles riktlinjer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Då ska du nog läsa på lite mer hur det stora företagen skaffar inlänkar till sina kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Anledningen till att jag drog upp detta exempel är jag tycker det är fult och ett typiskt tecken för affiliatesajter. Alla vet väl att jag själv har en jämförelse av webbhotell och att det inte är helt trivialt, eller gratis eller otidskrävande (ord?) att bygga en prisjämförelsemotor. Att då blir "utkonkurrerad" av sådana som fuskar och även erkänner att "det var inget seriöst projekt" får en att bli jävligt arg. Det är ungefär som om någon kunde få tag i biljetter till Madonna för 2 Kr genom att fuska dig till dom och sen sälja dom för 2 och 10 öre för att "du har lust". Vore jag arrangören då skulle jag skaffa en torped och se till att inga fler biljetter såldes.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag känner igen känslan att bygga något och sedan får sajten inte de besökare den borde ha. Så här kommer lite gratis hjälp på vägen: Kollade på comparias.se för längesedan, och kom fram till samma sak då. Sajten är för spridd. Till och med stora och gamla sajter som Pricerunner och Prisjakt har ibland svårt att ranka på många svåra sökord. Google verka gilla nischade sajter. När din då unga sajt (är den ens 6 månader gammal?) försöker ranka på konkurrensutsatta sökord som Privatlån, Webbhotell, Dejting, Fotoframkallning och Snabblån så tar det stopp. Så det har inget med mina länkar, Sweelys eller någon annans för all del. Sweelys sajt kan jag inte heller hitta på sökord "Webbhotell", så hans länkar har inte hjälpt direkt. Ranking är så mycket mer än länkar nuförtiden, så som onpage och tid i serpen. Mitt tips om vill ranka på Webbhotell är att bryta ut avdelningen från Comparias och lägga den på en egen domän, med mer content runt Webbhotell. Sådär, nu har jag antagligen skaffat mig en konkurrent till men det får gå för den här gången. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
För er som vill se alla inkommande länkar i Google Analytics kan följa denna guide som är gjord av Simon Sundén. Riktigt bra! http://bit.ly/c9SUPb
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är mer principen, och det verkar jag inte vara ensam om i den här tråden att ha. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har inte jag heller läst några av kommentarerna, men jag har synat whr.se tidigare i samma ärende.
Om kommentaren är relevant till posten och bidrar till besökaren som läser den, så är den Ok. Det är ju därför man har en kommentarsfunktion. Inte för att låta andra automat-posta irrelevanta länkar, vilket bara gör Internet sämre. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|