Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

inlänkar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-15, 13:27 #11
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Sant. Jag har lyckats åstadkomma mirakel genom att kommentera halv-spammigt på bloggar. Försöker dock alltid ha relevanta länkar till mina sidor, och inte helt irrelevanta som sidan ovan.

Det är förhoppningsvis bara en tidsfråga innan Google får reda på vad det är som händer. Inte okej enligt mig.

Seriöst, sluta hyckla?

Tycker du dina EGNA spamkommentarer och länkdumpningar på diverse sajter tillför mervärde?

http://search.yahoo.com/search;_ylt=...8&fr=yfp-t-701

Låter mest som avundsjuka för att din skitsajt inte rankar nr 1 på "webbhotell".

Sluta gnäll och jobba mer istället?

Din sida är så dålig att den inte ens förtjänar att ligga top 10, medans end faktiskt har lagt ner arbete på att göra en bra sajt.

P.S. Tycker du att länkar från din "litenpenis" spam-blogg till webbhotell är relevanta?
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-16, 17:15 #12
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Wojt Visa inlägg
Seriöst, sluta hyckla?

Tycker du dina EGNA spamkommentarer och länkdumpningar på diverse sajter tillför mervärde?

http://search.yahoo.com/search;_ylt=...8&fr=yfp-t-701

Låter mest som avundsjuka för att din skitsajt inte rankar nr 1 på "webbhotell".

Sluta gnäll och jobba mer istället?

Din sida är så dålig att den inte ens förtjänar att ligga top 10, medans end faktiskt har lagt ner arbete på att göra en bra sajt.

P.S. Tycker du att länkar från din "litenpenis" spam-blogg till webbhotell är relevanta?
Jag kommenterar på sajter som är relaterade till min nisch. Som du säkert kan se så har jag lämnat många kommentarer på inlägg relaterade till just webbhotell.

Jag har inga planer på att ranka #1 för webbhotell. Alldeles för många som tävlar om #1-platsen. Optimerar för helt andra sökord.

Inget gnäll från min sida, Wojt. Bara lite besvikelse, då jag på fullt allvar trodde alla som sysslade (yrkesmässigt) med SEO skaffade relevanta och 'seriösa' inlänkar till sina hemsidor. Och ägaren av whr är ju egen företagare.

Jag tycker personligen att min sajt inte är den bästa. Ger mig in i e-handel till höst, och min webbhotells-sida var min sista affiliate-sida jag skapade. Smått oseriös. Finns bara till för att jag ska tjäna mig en extra slant till. Bortsett från den jag redan tjänar.

Ja, jag tycker - på fullt allvar - att länkarna från min så kallade splog är relevanta. Jag skriver inlägg - på runt 300 ord - om min nisch, och placerar en länk där. Relevant och så vitt jag vet - inte emot Googles riktlinjer.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-17, 01:38 #13
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Citat:

Inget gnäll från min sida, Wojt. Bara lite besvikelse, då jag på fullt allvar trodde alla som sysslade (yrkesmässigt) med SEO skaffade relevanta och 'seriösa' inlänkar till sina hemsidor. Och ägaren av whr är ju egen företagare.

Då ska du nog läsa på lite mer hur det stora företagen skaffar inlänkar till sina kunder.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-17, 18:03 #14
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Jag tycker det också är tråkigt. Man får inse att det inte finns några heliga regler inom marknadsföring, oavsett om det sker på internet eller i en tidning. Skillnaden är att kostnaden för att fuska på internet är 0 Kr och kostnaden att jävlas i media kan kosta flera MILJONER.

Anledningen till att jag drog upp detta exempel är jag tycker det är fult och ett typiskt tecken för affiliatesajter.

Alla vet väl att jag själv har en jämförelse av webbhotell och att det inte är helt trivialt, eller gratis eller otidskrävande (ord?) att bygga en prisjämförelsemotor. Att då blir "utkonkurrerad" av sådana som fuskar och även erkänner att "det var inget seriöst projekt" får en att bli jävligt arg.

Det är ungefär som om någon kunde få tag i biljetter till Madonna för 2 Kr genom att fuska dig till dom och sen sälja dom för 2 och 10 öre för att "du har lust". Vore jag arrangören då skulle jag skaffa en torped och se till att inga fler biljetter såldes..
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-19, 12:11 #15
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Skillnaden är att kostnaden för att fuska på internet är 0 Kr och kostnaden att jävlas i media kan kosta flera MILJONER.
Så du jobbar gratis då eller?
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-19, 15:00 #16
end end är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
end end är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Alla vet väl att jag själv har en jämförelse av webbhotell och att det inte är helt trivialt, eller gratis eller otidskrävande (ord?) att bygga en prisjämförelsemotor. Att då blir "utkonkurrerad" av sådana som fuskar och även erkänner att "det var inget seriöst projekt" får en att bli jävligt arg.
Nu har jag ätit upp min ilska, så då kan vi kanske återgå till det riktiga problemet, nämligen att comparias.se inte har de placering du vill att den ska ha. Slutade bråka på forum för några år sen, då det slukade så mycket onödig energi och är rätt meningslöst.

Jag känner igen känslan att bygga något och sedan får sajten inte de besökare den borde ha. Så här kommer lite gratis hjälp på vägen: Kollade på comparias.se för längesedan, och kom fram till samma sak då. Sajten är för spridd. Till och med stora och gamla sajter som Pricerunner och Prisjakt har ibland svårt att ranka på många svåra sökord. Google verka gilla nischade sajter. När din då unga sajt (är den ens 6 månader gammal?) försöker ranka på konkurrensutsatta sökord som Privatlån, Webbhotell, Dejting, Fotoframkallning och Snabblån så tar det stopp. Så det har inget med mina länkar, Sweelys eller någon annans för all del. Sweelys sajt kan jag inte heller hitta på sökord "Webbhotell", så hans länkar har inte hjälpt direkt. Ranking är så mycket mer än länkar nuförtiden, så som onpage och tid i serpen.

Mitt tips om vill ranka på Webbhotell är att bryta ut avdelningen från Comparias och lägga den på en egen domän, med mer content runt Webbhotell. Sådär, nu har jag antagligen skaffat mig en konkurrent till men det får gå för den här gången.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-22, 09:59 #17
SEOFredriks avatar
SEOFredrik SEOFredrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
SEOFredrik SEOFredrik är inte uppkopplad
Medlem
SEOFredriks avatar

Reg.datum: Nov 2006
För er som vill se alla inkommande länkar i Google Analytics kan följa denna guide som är gjord av Simon Sundén. Riktigt bra! http://bit.ly/c9SUPb
SEOFredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-22, 13:24 #18
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Wojt Visa inlägg
Så du jobbar gratis då eller?
Självklart. Egen företagare gör ju alltid det ......
Oläst 2010-07-22, 13:26 #19
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av end Visa inlägg
Nu har jag ätit upp min ilska, så då kan vi kanske återgå till det riktiga problemet, nämligen att comparias.se inte har de placering du vill att den ska ha.
Nej det handlar inte om mig. Hade jag legat först på alla sökord som jag tycker är viktiga hade jag ändå skrivit inlägget. Jag har haft denna diskussion i ett par år och jag låg mellan 1-3 på ordet bredband i ett antal år och vet precis hur man gör om man har en nischad sajt.

Det är mer principen, och det verkar jag inte vara ensam om i den här tråden att ha.
Oläst 2010-07-22, 19:33 #20
ssol ssol är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2009
ssol ssol är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2009
Nu har inte jag heller läst några av kommentarerna, men jag har synat whr.se tidigare i samma ärende.

Om kommentaren är relevant till posten och bidrar till besökaren som läser den, så är den Ok. Det är ju därför man har en kommentarsfunktion. Inte för att låta andra automat-posta irrelevanta länkar, vilket bara gör Internet sämre.
ssol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017