FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kan inte se vad Menox har skrivit för att förtjäna den anklagelsen och attityden du inleder dig inlägg med. Ibland så tänker man inte på att skapa en recoveryskiva, han kanske har köpt datorn beg. och inte fått med orginalskivan eller kanske den tidigare ägaren inte skapade en recoveryskiva. Eller så har han en netbook utan CD/DVDläsare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för tipsen!
AVG verkar helt klart populärt, och jag skall titta på möjligheten till KristianE's förslag. Sedan så stämmer det att datorn är mer eller mindre begagnad, har fått den utav en bekant som inte tog recovery utav något system. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag rekommenderar Microsofts egna gratis antivirusskydd: Microsoft Security Essentials.
Väldigt lightweight och unbloated med goda recensioner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
; ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
När det gäller att skydda mig så tycker jag det är värt att betala några kronor och väljer därför NOD32
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nod32 känner jag igen tydligt när jag ser deras logo/ roboten som kännetecknar dem från reklamen på TV:n. Men namnet känner jag dock inte alls igen, och jag har svårt att komma ihåg det.
Det må vara offtopic, men detta är väl ett bevis på några som lyckats knyta ett varumärke kring en bild och inte namnet? Nåväl, Microsofts egna viruskydd? Kanske är det för bra för att vara sant, man hör ju så mycket om att Microsoft har strulat till säkerheten osv. osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
NOD32 är det absolut minst resurskrävande antivirus!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vet dock inte om man ska rekommendera det till alla? Ska ju helst ha en liten användargrupp så virusmakarna fokuserar på andra - populärare - antivirus-program ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Rekommenderar starkt Avira Antivir, enda AV'en som tar up 99,9% av kända virus vad jag vet.
Däremot är det inte så stor skillnad på de flesta, alla sitter runt 99,5%+ ändå. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|