FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Måste säga att för den som inte vill lägga tid på att konfigurera så gillar jag Trend Micro Internet Security.
Prisvärt då man får installera på 3 datorer / licens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
NOD32 är det absolut minst resurskrävande antivirus!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Rekommenderar starkt Avira Antivir, enda AV'en som tar up 99,9% av kända virus vad jag vet.
Däremot är det inte så stor skillnad på de flesta, alla sitter runt 99,5%+ ändå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Gratis: Avira Antivir
Betala: NOD32 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
NOD32 Antivirus är snabbt bara för att det är ett rent antivirusprogram utan
personlig brandvägg och allt annat som ingår i normala Internet Security-paket. Testa NOD32 Smart Security (där alla extrafunktioner ingår) så ska ni se att den är precis lika långsam som alla andra - och t.o.m. långsammare än Norton Internet Security 2010. Inte många IS-paket är snabbare än NIS 2010. Ska ni bara ha gratisalternativ så röstar jag på Panda Cloud Antivirus som av- lastar er maskin genom att använda Pandas molntjänst för att hjälpa till vid genomsökningen. Sen har vi det här med hur många som har egen utveckling och egna viruslab. Eset har t.ex. inget eget viruslab utan de får tillgång till de storas upptäckter ett par dagar efter de fått ut signaturer till sina egna system. Endast de 6-7 största tillverkarna har egna viruslab och dessa samarbetar givetvis med varandra då de mer eller mindre är tvungna att göra detta. Alla småtillverkare ligger i bakgrunden och väntar på att Symantec, Panda, Kaspersky, Trend, F-Secure och McAfee ska släppa sina upptäckter. Men vad händer när en signatur dras tillbaka p.g.a. false positive? Jo, de stora tillverkarnas databaser uppdateras men NOD32 ligger fortfarande och anser att den filen visst är infekterad - fast att den är helt OK. Senast redigerad av KristianE den 2010-07-15 klockan 10:50 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kör själv ett AV som är helt open source och ett projekt. Programmet är otroligt stabilt och närmare 0 i prestandekrav. Kört det i ca. 1 år utan några problem. Allt beror nog på hur "duktig" internetanvändare du själv är. Klickar du på "du är besökare X och vunnit en bil" så får du skylla dig själv =)
Googla på ClamWin så hittar du programmet.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Bästa lösningen är att se till att det finns fungerande datoranvändare, det är större problem än virus. Eller alla fall en orsak till det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kaspersky helt klart. Tycker de slå dem flesta!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Förutom AVG använder jag till Firefox tillägget NoScript, som kan blockera nedladdning av spionprogram mm när jag besöker hemsidor. Ett sätt också att skydda sig.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|