Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

IOS 4 släppt!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-22, 09:46 #11
wiB wiB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
wiB wiB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
Att det är en låst miljö och plattform, avsaknaden av flash och stöder för utvecklare på andra plattformar än äpple-märkta sådanna? BATTERITIDEN!?
Avsaknaden av Flash kan ju knappast ses som en negativ punkt? Flash har ingenting på den mobila plattformen att göra.
wiB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-22, 09:51 #12
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Lite info angående "multitasking" på IOS4: http://furbo.org/2010/06/21/iphone-multitasking/
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-22, 09:55 #13
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Tycker de nästan var smartare när man körde backgrounder på jailbreakad telefon, så får man välja vilka program som skulle fortsätta i multitask mode. Inte direkt att man vill ha ALLT i bakgrunden.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-22, 10:16 #14
emage emage är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2010
emage emage är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av wiB Visa inlägg
Avsaknaden av Flash kan ju knappast ses som en negativ punkt? Flash har ingenting på den mobila plattformen att göra.
Håller med till 100%. Fattar inte varför folk envisas med att oja sig över det där. Jag ser det snarare som en feature. Har nog aldrig känt som om jag saknat någon flashsida när jag surfat på mobilen.

Kan bara tänka mig den horribla upplevelsen av att 3G-surfa in på valfri nyhetsportal med flash aktiverat.. För att inte tala om batteridödningen.

Sen skulle jag ju inte överleva utan ClickToFlash i min Safari heller.
emage är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-22, 11:13 #15
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Att det är en låst miljö och plattform, avsaknaden av flash och stöder för utvecklare på andra plattformar än äpple-märkta sådanna? BATTERITIDEN!?
Flash klarar jag mig utan. Om datorn går på knäna när man har flash igång så skall knappast behöva mobilen göra det?
Låst miljö & plattform? Knappast? OS X /IOS är BSD baserad mjukvara, det är tilläggen som är låsta.
Finns Visual Studio till Mac? Finns .NET till Mac? Nix.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-22, 13:10 #16
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
Underbart med iOS4!
Känns som min 3GS blev snabbare. Trevligt med multitasking också!
Snabbt att ladda ner, snabbt att installera och snabbt resultat!
I <3 U Apple!
qson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-22, 13:22 #17
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:

Det finns mängder med större saker än multitasking...
Det är dock roligt att dom börjat komma ikapp, iallafall om du har en 3GS... 3G får ju leva utan multitasking fortfarande.

Nej du, jag håller mig till bättre system.
Går ju dock att "låsa upp" telefonen genom att jailbreaka den. Flash är ju bara bra att det inte finns. Flash borde utrotas. Utvecklarstöd säger jag ingenting om, jag utvecklar inte apps. Och det gör nog dem flesta iphone-ägare inte heller. Batteri-tiden är ju helt underbar, telefonen håller i 3 dygn.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-22, 21:44 #18
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Att det är en låst miljö och plattform, avsaknaden av flash
Lite kul att i samma mening klaga på att det är en låst miljö och samtidigt sakna just en .. låst plattform
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-22, 21:46 #19
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
nosnaj & Jine : Jaha? Och? Nu när IOS 4 har multitasking, vad skall ni nu klaga på? Att den inte har ett tangentbord eller att det finns ett äpple på den?
jag är apple nörd men just när det gäller multi-tasking så har faktiskt iphone inte det alls, beroende på hur man väljer att se det.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-23, 00:13 #20
objx objx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
objx objx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Äntligen multitasking, eller vänta, det har jag ju haft länge i min Android fast riktig sådan
Citat:
Kan inte annat än hålla med

Ni är alltså nöjd med Android?

Själv valde jag en HTC Hero istället för en iPhone 3GS för lite drygt ett år sen.

Sedan dess har jag:

- Irriterat mig på att Android Market än idag inte tillåter betalapplikationer i Sverige och ett gäng andra länder.

- Irriterat mig lite mer över att de skyller detta på att det är svårt att implementera betalsystemen i olika länder och att vissa lagar sätter stopp för detta.

- Irriterat mig ännu mer över att Google vägrar svara på frågor om just betalapplikationer i andra länder, utan hänvisar till följande URL som inte har uppdaterats så länge jag har haft en HTC:
http://market.android.com/support/bi...&answer=150324

- Kontaktat Google 4 gånger via e-post, skrivit på alla officiella Google-forum och frågat kring detta. Jag vet inte hur många tusentals personer som har anmärkt på detta i Googles egna forum för Android. Trots detta så har de fortfarande inte lämnat någon mer information kring detta.

- Irriterat mig över HTC Hero's värdelösa batteritid som dör på 3h så fort man slår på 3G eller GPS:en.

- Eller hastig och inkompetent översättning av HTC UI till svenska där man ibland får en JA/NEJ-fråga men alternativen lyder "JA / AVSLUTA SAMTAL".

Eller som kronan på verket:

HTC's totalt värdelösa support och löften om uppdateringar som aldrig kommer.
I november 2009 utlovade de en uppdatering till senaste versionen av Android för HTC Hero. Tillslut fick man medge att det blivit förseningar, men att den absolut skulle komma i början av Januari.
I Januari meddelade man att det uppstått ytterligare förseningar men att man i februari minsann skulle släppa uppdateringen. På liknande sätt har det fortsatt, och nu är det snart Juli.

Nu ser jag äntligen fram emot att i slutet av sommaren få överge både HTC och Google's Android för iPhone 4.

Trots de brister ni påtalar om slutna system och annat så kan jag inte se hur det skulle vara värre än Google's sätt att hantera Android och dess användare.

Apple har ju i alla fall lyssnat på sina användare och släppt uppdateringar som åtgärdat det som saknats: MMS, Multi-tasking, bättre batteritid (iPhone4), mer hållbart skal + display, Tethering-funktion för att surfa på laptopen via telefonen, etc.

Även om vissa av deras uppdateringar har tagit X antal månader så har de i alla fall inte varit försenad en enda gång (om inte jag har missat något).

Lever vi i olika världar eller är min HTC Hero ett måndagsexemplar?
Även om det vore så kan jag inte förstå hur ni försvarar Android som ett bättre alternativ till iPhone med tanke på både Googles och HTC's bemötande gentemot deras kunder.
objx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017