FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hallå!
Ara och Conny, saknar ni verklighetsuppfattning? Det beror ju helt och hållet på hur mycket arbete det handlar om, som Jawn säger. Jag har själv en auktoriserad revisor som tar typ 1700kr/h, och det kostar mig under 6000kr per år. Jag har ganska bra koll på papperen själv, men har inte bokfört själv. Han har fixat det i samband med deklarationen. Jag vet att med min omsättning är det idioti med en auktoriserad revisor, men jag hade andra ambitioner när jag startade företaget, och jag gillar honom så han får fortsätta. Han är snabb och duktig så det blir inte så dyrt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det jag menar är att om det kostar 12 000:- per år så tjänar man lätt in dom pengarna eftersom man slipper bry sig själv och kan lägga tiden på att dra in 12 000:- och vips blev det "gratis".
Sen tror jag att en bra revisor sparar in sin egen kostnad på att fixa ekonomin på ett "smart sätt" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nu blandas nog orden redovisningskonsult och revisor ihop igen..
En redovisningskonsult sköter löpande bokföring och hjälper till med allehanda frågor gällande Ekonomi. Denna person hjälper även till med bokslut och deklarationer. Revisorn kontrollerar vad redovisningskonsulten gjort, (eller du - om du bokför själv). En revisor får givetvis inte kontrollera sin egen bokföring. AB måste (än så länge) ha en auktoriserad revisor som godkänner bokslutet. Redovisningskonsulter är frivilliga för allt (men helt klart att föredra). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Är det inte redovisningskonsulter vi pratar om? nu blev det confusing ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är nog mitt fel, eftersom jag anlitar en auktoriserad revisor som redovisningskonsult
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Aktiebolag måste ha en godkänd revisor; det är bara större aktiebolag som har kvar på autkoriserade revisorer - det är skillnad.
Tror inte du hittar någon revisor som jobbar med löpande redovisning och även om så skulle ske får han inte utföra revisionen om han utfört redovisningen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
360kr i timmen är ju billigt men i slutändan blev det ju svindyrt när han tog 3-4 ggr så lång tid på sig. Senast redigerad av Danielos den 2010-04-21 klockan 23:23 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Det är inte alls dumt att anlita en auktoriserad revisor, det är tvärtom KLOKT, du är klokare än du vill erkänna!!!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|