Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Crystone helt nere sen i söndags

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-20, 12:32 #11
mahh mahh är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2006
mahh mahh är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2006
Standard Crystone svarar

Fick idag svar på mitt fax angående kompensation för intäktsbortfallet jag har haft under tiden mina sidor legat nere hos Crystone. Jag har gått miste om intäkter på xxx-xxx kr/dag(beroende av vilken veckodag det är) under de 7 dagar som strulet pågått. Som kompensation får jag en månads fri hosting som i mitt fal motsvarar ca 50 kr.

Här är svaret jag fick.

Citat:
Hej Magnus.

Tack för ditt fax!

Dom drifstörningar som var med Jupiter är högst beklagliga och det bet vi om usräkt för.

Vi kompenserar inte för eventuella ekonomiska bortfall som driftstörningar kan medföra. Detta är något som är tydligt enligt avtal. Det jag kan göra är att bjuda er på en månads fri hosting. Förstår om du tycker att det inte är mycket men det är mer än vi är skyldiga att ersätta med.

Vänligen återkom till mig med feedback.

Best regards,
xxxxxx xxxxxxxxx

Sales manager
Business Solutions
Crystone AB
Mejerivägen 9, 117 43
Stockholm, Sweden

E-mail: [email protected]
Switchboard +46 8 506 771 50
Direct: +46 8 506 771 xx
Fax: +46 8 506 771 49
www.crystone.se

Senast redigerad av mahh den 2010-04-22 klockan 12:41
mahh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-20, 12:59 #12
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Mycket flitig postare

Men herregud, du betalar 50:- i månaden för ett webbhotellspaket. Tycker du verkligen det är rimligt att vi ska kompensera dig för hela ditt inkomstbortfall då? Nämn en annan leverantör som skulle göra det, hatten av i så fall. Kanske istället är dags att slanta lite mer för en lösning som inte är delad och därmed mer driftsäker? Vi säljer också gärna ett SLA till dig om du vill ha det.

§ 12 Driftstörningar

12.1 Vid omfattande driftstörningar kan Kund rätt att begära kompensation inom ramen för vad Kund betalar. Kompensation utgår i första hand genom gratis förlängning av Tjänsten. Som omfattande driftstörningar räknas ihållande eller omfattande avbrott under tolv (12) timmar kontorstid (helgfri måndag – fredag, kl 08.00 – 17.00) under en period om trettio (30 dagar). Begäran om kompensation skall inkomma högst sju (7) dagar efter perioden om trettio (30 dagar). Planerade avbrott räknas inte som driftstörning.

Senast redigerad av eng3l den 2010-04-20 klockan 13:05
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 05:46 #13
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Feb 2005
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar

Jag må inte ha något för Crystone sen jag hade er som VPS-leverantör (och dom fakturor, bluff-fakturor, felaktiga fakturor, mail, uppsägningar, strul, inkasso och annat som det medförde...)

Däremot tycker jag erat avtal är rätt tveklöst tydligt i detta fall.
Slående tycker jag mahh beter sig lite småfånigt, men samtidigt kan jag inte göra annat än ifrågasätta om ni inte borde haft bättre planer och lösningar, snabbare - än att medföra att en kund haft omfattande problem i 7 dagar..

In either way, mahh - ta ditt pick och pack och flytta, om du inte är nöjd
(I did...)
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 11:57 #14
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
bluff-fakturor
Vad menar du med det?
Oläst 2010-04-21, 13:26 #15
Jines avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Jines avatar

Citat:
Ursprungligen postat av eng3l Visa inlägg
Vad menar du med det?
Fakturor gällande tjänster jag inte har längre, då dom varit uppsagda > 1år innan.
Dessa fakturor har även vid två tillfällen lyckats gå till inkasso, även efter kontakt mer er och löften över att fakturorna makulerats, flera gånger.

I mitt tycke, fakturera för tjänster jag inte har - är bluff-fakturor, inte sant?
Speciellt om dom går iväg till inkasso. Driva in pengar för tjänster som det inte finns på något kontrakt på... Na...
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 14:20 #16
kriwen kriwen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
kriwen kriwen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Slående tycker jag mahh beter sig lite småfånigt, men samtidigt kan jag inte göra annat än ifrågasätta om ni inte borde haft bättre planer och lösningar, snabbare - än att medföra att en kund haft omfattande problem i 7 dagar..

In either way, mahh - ta ditt pick och pack och flytta, om du inte är nöjd
(I did...)
Inte bara en kund och jag håller verkligen med om att 7 dagar är under all kritik, är det hårdvarufel har ni väl ändå garanti och NBD minst eller kör Crystone med servrar från förra milleniet kanske? Vad tycker ni andra här på WN som driver eller arbetar på webbhotell om detta?
kriwen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 14:44 #17
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av kriwen Visa inlägg
Inte bara en kund och jag håller verkligen med om att 7 dagar är under all kritik, är det hårdvarufel har ni väl ändå garanti och NBD minst eller kör Crystone med servrar från förra milleniet kanske? Vad tycker ni andra här på WN som driver eller arbetar på webbhotell om detta?
Självklart ska det inte, och gör inte heller i normalfallet, ta så lång tid som det tog att få Jupiter i full drift. Men om du läser tråden från början så har jag också förklarat varför det just i detta fall tog längre tid samt hur och varför vi agerat som vi gjort.

Citat:
Fakturor gällande tjänster jag inte har längre, då dom varit uppsagda > 1år innan.
Dessa fakturor har även vid två tillfällen lyckats gå till inkasso, även efter kontakt mer er och löften över att fakturorna makulerats, flera gånger.
PM:a mig gärna lite mer detaljerade uppgifter kring det där så jag kan kolla upp det mer i detalj.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017