FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fick idag svar på mitt fax angående kompensation för intäktsbortfallet jag har haft under tiden mina sidor legat nere hos Crystone. Jag har gått miste om intäkter på xxx-xxx kr/dag(beroende av vilken veckodag det är) under de 7 dagar som strulet pågått. Som kompensation får jag en månads fri hosting som i mitt fal motsvarar ca 50 kr.
Här är svaret jag fick. Citat:
Senast redigerad av mahh den 2010-04-22 klockan 12:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men herregud, du betalar 50:- i månaden för ett webbhotellspaket. Tycker du verkligen det är rimligt att vi ska kompensera dig för hela ditt inkomstbortfall då? Nämn en annan leverantör som skulle göra det, hatten av i så fall. Kanske istället är dags att slanta lite mer för en lösning som inte är delad och därmed mer driftsäker? Vi säljer också gärna ett SLA till dig om du vill ha det.
§ 12 Driftstörningar 12.1 Vid omfattande driftstörningar kan Kund rätt att begära kompensation inom ramen för vad Kund betalar. Kompensation utgår i första hand genom gratis förlängning av Tjänsten. Som omfattande driftstörningar räknas ihållande eller omfattande avbrott under tolv (12) timmar kontorstid (helgfri måndag – fredag, kl 08.00 – 17.00) under en period om trettio (30 dagar). Begäran om kompensation skall inkomma högst sju (7) dagar efter perioden om trettio (30 dagar). Planerade avbrott räknas inte som driftstörning. Senast redigerad av eng3l den 2010-04-20 klockan 13:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag må inte ha något för Crystone sen jag hade er som VPS-leverantör (och dom fakturor, bluff-fakturor, felaktiga fakturor, mail, uppsägningar, strul, inkasso och annat som det medförde...)
Däremot tycker jag erat avtal är rätt tveklöst tydligt i detta fall. Slående tycker jag mahh beter sig lite småfånigt, men samtidigt kan jag inte göra annat än ifrågasätta om ni inte borde haft bättre planer och lösningar, snabbare - än att medföra att en kund haft omfattande problem i 7 dagar.. In either way, mahh - ta ditt pick och pack och flytta, om du inte är nöjd ![]() (I did...) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fakturor gällande tjänster jag inte har längre, då dom varit uppsagda > 1år innan.
Dessa fakturor har även vid två tillfällen lyckats gå till inkasso, även efter kontakt mer er och löften över att fakturorna makulerats, flera gånger. I mitt tycke, fakturera för tjänster jag inte har - är bluff-fakturor, inte sant? Speciellt om dom går iväg till inkasso. Driva in pengar för tjänster som det inte finns på något kontrakt på... Na... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
PM:a mig gärna lite mer detaljerade uppgifter kring det där så jag kan kolla upp det mer i detalj. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|