FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Katinka: Inget du vill säga om uttrycket "lilla gubben"?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||||
|
|||||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
1) Jag driver en "Webbyrå" - Det är tyvärr inget unikt! 2) Jag sysslar med IT-Support. - Det är inte heller unikt! 3) Min framsida beskriver lättfattat mitt företag och mina tjänster. - Det är vad jag brukar sträva efter att göra? Citat:
Sammanfattning av texten ovan: Jag tänker inte ändra något på min site. Vill ni vara unika, hitta på något unikt, varumärkesskydda det och se glada ut. Jag har inte kopierat något från er site, och jag förväntar mig snarare en ursäkt från dig och ditt företag. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan hålla med dig. Blogginlägget var skrivet helt utan sakliga påståenden. Det fanns inte ETT enda exempel på vad som fick henne att reagera på det viset. Det är nog faktiskt på gränsen till förtal och absolut inget seriösa företagare bör ägna sig åt.
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
MikaelB, blogginlägget är borta. Så vad är syftet från din sida med en fortsatt diskussion?
Tar du konflikt med alla som du inte gillar på internet så kommer du inte att få en sekund över till att jobba, samtidigt som du riskerar att orsaka dig själv och andra stor skada. Som företagare kommer du att bli angripen och uthängd många gånger framöver. Är du en hygglig och ärlig kille så kommer det inte att hända särskilt ofta. Men är du trätgirig så kommer du aldrig att få en lugn stund. Släpp det och gå vidare. Ursäkter kan du kräva av företag som du är kund hos. Men kräver du ursäkter av konkurrenter så skapar du bara konflikter som i längden skadar dig själv. I det fallet så spelar det absolut ingen roll om en ursäkt hade varit befogad eller inte. Blanda inte in din personliga stolthet i affärer. Du kan som företagare aldrig kosta på dig att agera som man gör som privatperson. Det här är ett mycket uppriktigt råd och du kommer att ha stor glädje av det om du följer det. Dvs stå på dig när det är viktigt för din verksamhet att du får rätt. I sådana situationer ska du gå in för din sak till 100 %. Men tjafsa aldrig om småsaker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Administratör
|
Det här är skrämmande dåligt från Atrox Development AB's sida. Jag tittade igenom båda era sidor, och jag kan inte se några andra likheter mer än att ni sysslar med internet båda två.
Någon rubrik kan jag ge er. Kalla det inspiration, plagiat eller tillfällighet. Men det hade varit bättre om ni, Atrox bara släppte allt från början. Härskarteknikerna är pinsamma. Du (Katinka) nämner "killen" i ditt inlägg här, trots att du ser och vet vad trådskaparen heter. Kallar ni era klienter för "Lilla gubben" också när de vill ha svar på saker? Han kunde ringa dig, varför kunde du inte ringa honom? Ett mail hade man kunnat skicka istället för att smutskasta! Du skriver om Sociala Medier på din blogg. Du borde fundera på om det verkligen är lämpat att gå vägen du valde. En social interaktion hade varit att gå via mail eller annan kommunikationskanal och sedan, om du inte får svar, gå via din blogg.
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Att prata illa om konkurrenter är den lägsta formen av marknadsföring som finns. Det är en varningssignal om att den som gör det har dåligt omdöme. Tyvärr är den här branchen en sandlåda befolkad av människor med alldeles för stora egon så man blir inte förvånad längre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker det är dålig stil av dig MikaelB att påstå att du inte "sett deras sajt" innan.
Det finns rätt MÅNGA likheter mellan era tjänster. Sånna avslöjande saker som stjärnona under "webbpaket" är gemensamt för er båda, knappast en slump. Text, benämning av innehåll i webbpaketen och dylikt är ju kopierade rätt av med. Rent plagiat imo. Jämför: http://www.atrox.se/webbyra/webbpaket/ http://www.mithon.se/index.php/webbpaket Jag tycker Atrox har gjort fel i att hänga ut dig, men du gjort ännu mer fel i att försöka åka på deras koncept och idéer, samt att lägga ut en tråd om det - och ljuga för din fördel är värre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det där håller jag absolut inte med om. Samma principer som jag står för som privatperson står jag även för som företagare och det tycker jag alla bör göra. Jag skulle exempelvis aldrig i livet ta ett uppdrag från ett företag som nyligen dömts för uppenbart miljöbrott.
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Håller med Hjorten - att ringa eller mejla innan är inte för mycket begärt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|