FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kör med plesk "vps" wannabe från www.infoferenda.com, jag är mycket nöjd.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om man ska köra kontrollpanel så vill jag gärna slå ett slag för nya ISPConfig 3
![]() Plesk, släng dig i väggen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Intressant, exakt på vilket sätt skulle ispconfig 3 stödja en klustrad plattform? Har letat lite idag och hittar bara gamla trådar att det ska vara möjligt men inget annat. Samtliga howto jag hittat förklarar endast hur man installerar ispconfig 3 på en server.
Senast redigerad av Danielos den 2010-03-27 klockan 21:36 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Voila! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Men gäller inte detta bara dns:en? Eller skulle alla request på http port 80 balanseras mellan 2 servrar? Detta skulle ju kräva 3 ispconfig servrar, eftersom den första har typ Apache med mod_balancer och sedan balanserar mellan 2 eller fler andra servrar och detta kan jag inte se att ispconfig 3 har, kan man således bara ha 2 servrar, secondary / primary?
Senast redigerad av Danielos den 2010-03-28 klockan 12:06 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Om du väljer One.com så tror jag du sparar några spänn på att regga domänen samtidigt som webkontot, om inte så var det så förr i alla fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
synd med "ispconfig 3" att de inte har någon så kallad riktig produkt, utan de är open source vilket även kan vara possetivt men samtidigt nedatift med tanke på limited support, även om man skulle vilja betala för de. Därav plesk är poppis. Vill kunna ringa på julafton 23:00 och säga att de är problem när man själv inte kan fixa utan de kräver lite mer "koll" på saker och ting.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|