FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
...eller så använder man deras 'Express checkout'. Då går det åt typ 2 klick för att köpa eller förnya en domän. Vill man slippa klicka överhuvudtaget sätter man sina domäner till 'Auto-renew' så behöver man aldrig mer bry sig...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kommer gå över om de inte ändrar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vistaprint är väl också ett företag som lever på detta! Man står ut med 20 (och det är nog faktiskt ingen överdrift) erbjudanden i avslutsprocessen efter som det är så sjukt billigt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Godaddy skulle överföra 10 av mina domäner och de tog cirka 2000 kr för det här.
Inga domäner har överförts och det har gått 1 år sedan dess. Har inte orkat bry mig men när jag kontaktade dem sa de att de inte har någon information om det här och då visade jag kreditkorts specifikationen men de nekar fortfarande. Godaddy är extremt dåliga. Ingen organisation i företaget, heller deras sajt. Haha vistaprints avslutsprocess är smart som fan. Varje gång jag går igenom den fastnar jag ett tag och sedan skiter jag i det. Tryckte på ett tryckeri i Helsingborg istället. Ville använda mig utav ett specifikt papper... Senast redigerad av Lancelot den 2010-03-26 klockan 16:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var inte exakt 10 domäner. Det var så längesedan så jag kommer inte ihåg. Det som var grejjen var att jag betalade godaddy för att föra över domänerna. Men när jag sedan gjorde mitt överfördes de inte.
Det kanske inte är deras fel att det inte överfördes, utan min dåvarande leverantörs fel. Men jag tycker fortfarande de borde betala tillbaka de pengarna som gav för domain transfers, när domänerna inte flyttades över. Första gången gick det inte, så ringde vi upp dem. Han på godaddy sade: Ja ni får pengarna tillbaka (2000:-) för det gick tyvärr inte att flytta över domänerna. Vill ni fortfarande flytta över? Jag svarade: Ja. Sedan sa han: Pengarna kommer in på ert konto om cirka 2-3 dagar så ni får lägga ut 2000 kr till om ni vill flytta över domänerna igen. Jag tyckte det här lät rätt troligt för jag vet att det kan ta cirka 2-3 dagar att skicka tillbaka pengar till ens kortkonto. Fick dock inga pengar tillbaka, och andra gången flyttades inte domänerna över. Jag betalade alltså godaddy för att sköta domain transfersen till mig. Ska dock ta och kontakta dem igen. Senast redigerad av Lancelot den 2010-03-23 klockan 12:12 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Loopia erbjuder from nu förnyelse av .SE domäner för flera år
http://blogg.loopia.se/2010/03/23/fl...av-se-domaner/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Synd att det inte är lika smidigt att förlänga andra domäner än .se i flera år (och då tänker jag inte enbart på Loopia). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Snyggt jobbat Loopia och trådskaparen
![]() Synd bara att man måste skriva sånt här på ett forum för att företagen ska vakna ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|