WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loopia, går inte att förnya i flera år (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041003)

Emil Svensson 2010-03-16 17:21

Loopia, går inte att förnya i flera år

Det går inte att förnya domännamn i flera år på Loopia vilket är något jag stör mig på. Dels finns risken att man glömmer förnya och dels är det (tror jag) sämre för sökmotorrankingen att domänen bara är reggad på ett år.

Man kanske borde starta nåt upprop för att de ska få tummen ur ***** och införa detta. Just nu "utreder" de saken, utan nån tid för när utredningen ska vara klar.

Är det jobbigt att föra över domänerna till t.ex. godaddy? Det jobbiga är att se-domäner inte går att överföra på ett bra sätt tror jag inte.

Lancelot 2010-03-16 17:29

Godaddy är extremt jobbiga. Om du t.ex ska förnya din domän måste du under processen tacka nej till 20 erbjudanden innan domänen förnyas.

Jag håller med.

Loopia borde skämmas. Jag också finnder här ordentligt irriterande.

BjörnJ 2010-03-16 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av Emil Svensson (Inlägg 20346618)
Är det jobbigt att föra över domänerna till t.ex. godaddy? Det jobbiga är att se-domäner inte går att överföra på ett bra sätt tror jag inte.

Hos Binero (och säkert en del andra) går det att förlänga .se-domäner i upp till 10 år.

Lancelot 2010-03-16 19:44

Jag kommer gå över om de inte ändrar.

Danielos 2010-03-16 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20346620)
Godaddy är extremt jobbiga. Om du t.ex ska förnya din domän måste du under processen tacka nej till 20 erbjudanden innan domänen förnyas.

Inte 20, nu överdriver du och jag ser inga problem med detta tvärtom, på detta sätt kan dom hålla bättre priser och bättre service.

tartareandesire 2010-03-16 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20346673)
Inte 20, nu överdriver du och jag ser inga problem med detta tvärtom, på detta sätt kan dom hålla bättre priser och bättre service.

Jag vet inte riktigt, ser det snarare som en risk att ett företag måste ta till sådana metoder för att hålla uppe sin verksamhet. Då föredrar jag att betala lite mer och slippa de extra stegen.

kw_wasabi 2010-03-17 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20346679)
Jag vet inte riktigt, ser det snarare som en risk att ett företag måste ta till sådana metoder för att hålla uppe sin verksamhet. Då föredrar jag att betala lite mer och slippa de extra stegen.

Uppenbarligen är inte alla lika villiga som dig (och mig) att betala mer...

Danielos 2010-03-17 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20346679)

Tvärtom, företags som är så pass företagssamma och kreativa som godaddy är de som överlever allt och det är de andra som är i farozonen. Detta har jag själv erfarenhet av när jag jämför min egna verksamhet och omsättning mot andra liknande.

tartareandesire 2010-03-17 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20346789)
Tvärtom, företags som är så pass företagssamma och kreativa som godaddy är de som överlever allt och det är de andra som är i farozonen. Detta har jag själv erfarenhet av när jag jämför min egna verksamhet och omsättning mot andra liknande.

Det varierar väl ändå ganska mycket? Jag betalar hur som helst ändå hellre lite extra för att slippa strunt.

Danielos 2010-03-18 00:01

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20346796)
Det varierar väl ändå ganska mycket? Jag betalar hur som helst ändå hellre lite extra för att slippa strunt.

Ok, det gör inte jag, lite strunt på andra siter får mig att förbättra mina egna siter. Att betala för att slippa strunt känns för mig som att man betalar för att slippa engagera sig och att betala för att vara lat.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson