FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag är entreprenör och älskar att se andra människor inte bara skapa saker utan även att lyckas och förhoppningsvis kunna livnära sig på det som de älskar att jobba med. Dock vill jag bara påpeka - vilket känns som det glöms i alla dessa diskussioner - att passionen måste finnas där för att man skall kunna hålla ut och göra något riktigt bra. Min inställning är att fokusera och sälj av allt det du inte tror du själv kan göra något riktigt vettigt av (om det inte är en ren investering). Brinner du inte för något runt någon av dessa domäner - leta vidare och skaffa en domän när du funnit din passion. När du väl brinner för det och har en enorm passion - var noga med hur du gör din satsning. Att skapa ett "pricerunner" är inte gjort på en kvart - och att slänga upp "något" om world cup lär inte ge något heller (ska det ge något måste det vara riktigt bra). Om du dock har passionen och vill lägga ner rejält med krut - kan någon av dem bli riktigt bra men det kommer kräva en enorm satsning tror jag. Tänk igenom dessa enkla steg och se om du har bra svar på dem och därifrån fundera på vad du vill göra. Allt prioriteras efter passionen för det du gör: 1. Distribution - hur skapar jag en ström med besökare. Partners kanske eller så är du en hejare på det där med sociala medier och bygger som många duktiga här på WN. Köpa trafik är oftast tufft. 2. Konvertering - vad skall jag konvertera dem till (medlemmar kanske) och hur får jag en riktig bra konvertering (20% av dina nya unika besökare eller mer) 3. Retention - hur behåller jag dem - allt från vanliga retention program som tex email till erbjudanden och annan marknadsföring 4. Monetisering - hur överlever jag. Tar jag betalt från mina medlemmar eller lever jag på reklam eller har jag nya suveräna ideer om hur jag jag kan tjäna pengar Lycka till och kom ihåg - brinner du för det du gör kan du relativt enkelt hitta en domän för det och lyckas bättre än att gå andra hållet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Fast jag måste påpeka en grej som gradviss sänker den entusiasmen som jag fick när jag läste ditt inlägg: Jag har pysslat med hemsidor mellan 1999-2002 och de kunskap som jag har inom HTML är plockade bara från de tre år från vilka jag har skapat 3-4 lättkodade hemsidor. Enkel sagt: Jag har nästan ingen kunskap om hur man gör snygg design, hur man nuförtiden skaffar trafik (mina gamla sidor körs fortfarande med Toplist skripter) och det viktigaste av allt jag har inte så stor budget för att betala för design/trafik/marknadsföring och allt kring en webbplats. Jag kommer troligtvis att vänta en vis tid och sedan kommer jag att försöka sälja alla de domännamn som jag har. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Då kommer du nog inte lyckas med något av dessa domännamn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo jag förstod att det kanske lite lätt tar musten ur... Det är dock inte meningen utan mer att man bör inse vad som kanske krävs idag. Då lägger du inte ner krut på något som inte passar eller för den delen satsar på flera projekt samtidigt och tappar fokus. Är du medveten tror jag dina chanser öka med eller utan resurser.
Det är med små eller inga resurser magin startar - men passionen måste finnas där. Gillar du någon av dina domäner och ser dig ha passionen över längre tid - hoppa på - annars lovar jag att du hittar något där din passion leder vägen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sorry Johan men jag menande inget illa med kommentar "WOOW!!! Det var en lärorik svar. Tackar för kloka ord "johan1234". " Jag VERKLIGEN uppskattade din tid som du använde för att svara på min fråga.
Som sagt: Fattig man har tusen drömmar - och rik bara en - att bli rikare. (Jag drack några öl ikväll så jag kom på den frasen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med tanke på design, starta site osv... Kanske kan du använda ett CMS som Joomla, Drupal, WordPress eller liknande. Finns färdiga "templates" att använda och mängder av script och extensions att installera som kan passa dina idéer. Visst får du betala lite för bra templates och extrafunktioner, men det är oftast inte särskilt dyrt.
Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|