FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det bara jag som har svårt att läsa SveaWebPays sida i Firefox?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
Citat:
Många e-handlare (inklusive jag) är naturligtvis skitsura. Särskilt som de flesta hostade lösningarna fungerar så mycket sämre. För att inte tala om 3d-secure som hittills varit rena katastrofen. Den enda förhoppningen jag har är att folk vänjer sig vid att de måste slutföra betalningen hos tredje part. Men det försvårar naturligtvis i alla fall. Nu räcker det inte med att kunden har förtroende för ditt företag, utan du måste även bygga förtroende för betalväxeln. Jag använder idag Dibs och där kan jag själv anpassa utseendet på sidan där kunden slutför köpet. Men urlén i webbläsaren ser fortfarande ut så här: hxxps://payment.architrade.com/paymentweb/start.action Svensson har naturligtvis inte en aning om vad architrade är för någonting eller om man kan lita på det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
ful lösningen är ju iframe osv.
men gustav det låter riktigt illa för online handeln. Dom försöker jaga där de har som mest att tjäna. och det är alla kortbedrägerier online verkar det som. Det kommer garanterat förändra hur mycket som säljs online. Speciellt om kunderna vaggas in i att tro att det är FARLIGT att köpa online. :/ Angående paypal så är de som har handlat online ibland har nog sett "paypal" och vågar sig då på att köpa via dem. Men jag gillar inte att 3e part sidan används. Föredrar helt klart API lösningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Pluxus. Att skaffa ett inlösenavtal och en betalväxel är inte så komplicerat. Här har du några alternativ:
http://www.ehandel.se/kortbetalning/ Det finns fler, så sök här på WN. Fakturabetalning är ett kapitel för sig. Där kan du i princip sköta faktureringen själv och bara köpa kreditupplysningar. Eller så kan du använda dig av ett färdigt system som inkluderar allt eller inget. Har du dålig likviditet i företaget så kan factoring vara bra. Vill du inte stå kreditrisken så bör du titta på amerikansk factoring. Själv använder jag Kreditor/Klarna. Det är den absolut enklaste lösningen enligt min mening, eftersom de tillhandahåller systemet och står kreditrisken. Men det kostar därefter. Så Kreditor/Klarna är bara ett bra alternativ om du har goda marginaler på det du säljer. Ta en sak i taget. Det går inte att ge dig några bra svar, för du frågar om för mycket på en gång och blandar äpplen och päron. Mitt råd är att du tittar på kort och faktura som två från varandra skilda problem och löser ett i taget. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|