FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men det jag läser i den här tråden gör mig riktigt mörkrädd och .SE Registry har inte blivit informerade om detta! Om det som påstås stämmer är det riktigt illa och jag ber er alla (danneskjold, b_andersson, Network, mervinst och Isak + ev. fler) som råkat ut för det att skicka in en kort redogörelse om det inträffade och vilken/vilka domäner det avser till [email protected], så kommer vi att undersöka varje enskilt fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Nykomling
|
jag har varigt med om detta också.. Kommer inte ihåg på rak arm vilket namn det var men det var en utländs registrerare som var rellativt okänd. Jag ska hålla ögorna öppna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har Mark Monitor, uppenbarligen efter påstötningar från IIS, plötsligt vaknat till liv. Fick detta mail från företaget jag överlät domännamnet till, som nu vill ha signatur på IIS-blanketten.
--------- XXXXXX, Hope you are well. We transferred the domain name awhile back and Mark Monitor, XXXXX's registrar, received word today that there is now a dispute regarding this transfer. Can you please execute the attached document and return it to us? The transfer of ownership was submitted on our behalf by Mark Monitor. Let me know if you have any questions. Regards, XXXXXXXXXXXXX XXXXX Domain Administrator |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
VIP
|
Har du domänen hos Loopia går det rätt smidigt.
De flesta andra aktörer kan innebära HEEEEEELT enorma problem. Det sjukaste är att många då mailar IIS istället för registratorn, varpå ingen svarar på frågorna, mer än i undantagsfall. Nej, det finns anledningar till att man slutat köpa .SE domäner helt och hållet! Det är för mycket strul med hanteringen av domännamnen. Andra som upplevt samma sak? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Släng ut Mark Monitor för helvete
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Verkar som Markmonitor har fått lite problem. Fick det här av en kund som köpte en domän av mig i höstas:
"I purchased xxx.se from you last fall and now the .SE Registry has requested a signed agreement from the previous domain name holder authorizing the ownership change of xxx.se. Originally, my registrar, MarkMonitor, built the .SE Registry’s policies into their Terms and Conditions; however, this has since been determined to be not acceptable at the registry. We are now required to provide ownership change documents for any domain that has changed registrant information within the last 10 months. Due to the registry deadline, please return this signed document no later then Wednesday January 20th. The attached document is required for the Ownership Change of the following domain name - xxx.SE. Please complete the attached document as per the instructions below.” Senast redigerad av b_andersson den 2010-01-18 klockan 16:30 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|