FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag lyckades genomföra en sådan flytt någon vecka efter den "nya affärsmodellen" började (från Loopia -> Surftown) innan jag (och uppenbarligen även Surftown) förstod hur det är tänkt att fungera. Så för nybörjare är systemet inte helt självklart. Vet även en broker på en av världens största webbplatser för domänauktioner, som ville ha authkoden skickad till sig och sedan betalade ut pengarna och tackade för en smidig affär
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
I princip betalt för en auth kod och sen varit klar. Tycker det är smidigt och utan krångel. Att skicka blanketter hit och dit känns onödigt. om man lämnar ifrån sig en auth kod så är det ju nog. men o andra sidan så ett extra lager säkerhet är ju inte alltid fel. om en registrar går emot sitt .se avtal så borde det väl betyda att de har missat en punkt i sitt service system och att support personalen inte har rätt rutiner. i tex telias system så kan inte en viss nivå av "tekniker" göra något utan att datorn går med på det i sitt system. Det skapar iofs problem i telias fall då deras system är vedervärdigt ibland.. men men. denna registrar kanske borde se över sina rutiner vid ägarbyten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|