FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Man måste gjort en affär med någon tidigare och gett dem kundnumret så att de kunnat överföra domänen till ditt konto.
Den person man då gjort affären med kan sno domäner med ditt kundnummer. Så alla ni jag köpt domäner av.... sno inte mina namn pls? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad glad jag är att jag inte har några domäner på Loopia.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är glad att jag köpt domäner av dan
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag håller med om att det borde krävas inloggning innan man kan påbörja överlåtelse av domäner, och givetvis att man då endast kan överlåta domäner som finns på det kontot man är inloggad på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det här är också intressant.
Håller loopia på att göra en binero? http://www.binero.se/whois/loopia.se state: active domain: loopia.se holder: looloo8804-00001 admin-c: - tech-c: - billing-c: - created: 2003-09-15 modified: 2009-03-09 expires: 2009-09-15 transferred: 2009-03-09 nserver: ns1.loopia.se 194.9.94.240 nserver: ns2.loopia.se 194.9.95.240 nserver: ns3.loopia.se 194.9.94.245 nserver: ns4.loopia.se 194.9.95.245 dnssec: unsigned delegation status: ok registrar: Loopia AB |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Som många har sagt; det är urkundsförfalskning, lätt att få tillbaka domännamnen, svårt att få tag på andras kundnummer osv. Det är dock inte hela grejen. Om någon skulle få ett domännamn stulet lär den sidan få en rejäl nedtid, i och med att DNS-datan slopas, och alla vet väl hur roliga nedtider är? Vidare, om Loopia inte bryr sig om säkerheten här, på vilka andra punkter har de tummat på den? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Citat:
Du har då: > domänen > personnumret > namnet Det som saknas är kundnumret. ------------------------ Hoppsan, jag läste fel. Gott nytt år. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|