FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är jag som äger domänen och Golfer har inte köpt den utan var nog snarare ironisk i sitt inlägg.
Jag har aldrig sålt en domän tidigare så priset kanske är lite väl tilltaget. Ni som har lite koll på detta, hur värderar man sin domän? Ska man värdera den på tidigare inkomster på sidan, antal unika besökare, placering hos sökmotorer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En sak är värdering och historiska data och en sak är vad folk vill betala. Du har säkert tjänat bra på domänen med gratis Comviq kort genom TD men dom tiderna är förbi nu, och det är väl för övrigt därför du säljer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Stämmer, men man vet aldrig om Comviq åter kommer erbjuda gratis startpaket.
Finns dessutom mer opertörer än Comviq som ger provision. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
hehe, om du var seriös med 1 000 000 för den domänen/hemsidan så var det nog liiiiite tilltaget ja
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Man har väl rätt att fråga varför nån säljer ett domännamn? Det är en av de första frågorna man ställer. Om man har en affärsidée som man tror på så gör man sig väl inte av med den? Anledningen till försäljning är oftast brist på tid eller att man vill ägna sig åt något annat. I detta fall är tidsinvesteringen minimal, samtidigt som förtjänsten varit bra. Så det måste finnas nån förklaring till alla han vill sälja nått som ger mycker pengar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vill ha pengar och investera i ett annat projekt så istället för vänta x månader får jag det direkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Du svarar själv på det, självklart finns det andra anledningar att man säljer än att man inte tror på idéen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Citat:
Blue-Eye: När man ska betala så stora belopp är ingenting självklart och man har rätt att ställa alla frågor och svaret är inte alltid så enkelt som det verkar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|