Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mail som kommit fel strömmar in!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-25, 15:24 #11
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 391
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 391
Jo självklart vill jag inte "ge bort" en domän, men företaget i fråga verkar inte så villiga att
betala så mycket mer än någon hundra lapp, och då tycker jag gott att dom kan ha kvar
problemet med att mail "försvinner".

Anledningen att jag erbjöd dem domänet var att jag tyckte det var synd att deras löenord
os.v kommer på avvägar då jag kanske i framtiden nu kommer sälja vidare domänen till
någon annan än företaget själva, som antagligen betalar bättre.

Man skulle kunna använda domänen till ganska mycket då ordet/namnet som domänen
bygger på används i många andra sammanhang.

Domänen är mycket riktigt INTE registrerat för att tjäna pengar på företaget i fråga.
BoXon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 17:23 #12
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Om du berättar vad namnet är så är det mycket enklare att göra en värdering, eller åtminstone berätta om den är generisk eller inte.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-26, 00:58 #13
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
@BoXon - Jag hoppas att du inte tycker att jag hijackar din tråd nu, men jag kan verkligen sätta mig in i din situation - Jag har ett domännamn som är singular av ett välkänt SEO-företag som använder plural, jag får minst ett par gånger i veckan alltifrån supportklagomål, uppsägningar, fakturor och beställningar.

Jag har under 3-4 månaders tid tyckt att det varit bussigt av mig att forwarda det som ser viktigt ut, med ett litet meddelande om att vi kanske skulle kunna ta kontakt för att lösa det uppstådda problemet - men jag har inte fått nån - absolut inte nån respons alls. och jag känner precis som dig att ett par hundringar kan jag ha och vara utan, men jag vill heller inte verka som satan själv - utan få skälig ersättning för domänen som jag faktiskt betalat en bra slant för att lyckas snappa, när det begav sig.
Döm själva; min domän är [onlineservice . se]

Jag känner snart själv att min snälla sida har fått nog..och jag vet inte om det går att ge något råd till dig BoXon, för det är en sak vad "vi" tycker att domänen är värd, sannolikt en annan än din egen - och kanske vad som är viktigast - hur viktigt VDn tycker att det är att få sina mail.. tror det bästa råd man kan ge dig är att känna efter själv vad du vill släppa den för...sen salta på lite, så att VDn kan pruta lita och känna sig nöjd..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-26, 01:04 #14
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by BoXon@Sep 24 2008, 20:44
Det är så att jag har ett domän som jag så gott som dagligen får mail till som är menat till en liknande domän som ägs
utav ett företag av något slag, med diverse företags informationer, lösenord os.v... Jag har börjat tröttna på det ganska
rejält nu, därför har jag erbjudit ägarna av det domänet som liknar mitt att köpa min domän, dock utan svar...
Vad skulle ni göra? Fortsätta att skriva tills dom svarar?
Vänd på steken. Skicka varje felaktigt mail separat till vd:n + marknadschef eller motsvarande och be dem att omedelbart styra upp sina mailrutiner så att deras kunder och anställda skickar rätt. Det borde ju inte vara så svårt att lägga upp ett mailregister och tvinga kunderna att alltid skicka via ett formulär? Om de inte bättrar sig så meddela dem att du avser att fakturera dem för den tid det tar att hantera felskickade mail. Erbjud dem om möjligt vidarebefodring (mot årlig betalning) på de adresser som oftast blir fel. t.ex. [email protected] som går vidare till deras adress [email protected]. Kan de trots allt inte styra upp detta så erbjud dem möjligheten att ta över din domän för en skälig summa som motsvarar att meddela alla kunder per post och mail, ny logotype, nytt brevpapper, nytt visitkort, ändring hos PRV + risken att initialt förlora uppdrag på grund av mailbytet + sveda och värk.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-26, 01:05 #15
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
BoXon, det handlar lite om din Goodwill - sälj den billigt om du inte behöver den alls.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-26, 01:46 #16
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Citat:
Originally posted by Timofey@Sep 26 2008, 01:05
BoXon, det handlar lite om din Goodwill - sälj den billigt om du inte behöver den alls.
Förstår inte tanken, snäll och affärer går sällan ihop, snäll ska man vara mot sin familj och vänner.

Jämför med att du äger en lokal bredvid en butik, kunderna går vilse hela tiden och kommer in till dig istället för till butiken. Var då snäll och ge bort lokalen så butikens kunnder hittar rätt
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-26, 07:42 #17
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 391
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 391
Jag behöver ju domänen eftersom jag på alla sidor & avtal använder den mailen.

I mitt sista mail skrev jag:
Citat:
I det fallet behåller jag den, eventuellt säljer jag den vidare till någon annan.

Tyckte bara att det kanske kunde vara bra att erbjuda er domänen då jag fått både
lösenord och personliga meddelanden till er.

/BoXon
Men jag tänker inte ha någon mer kontakt med företaget i fråga nu så länge dom inte
kan komma med ett riktigt bud.
BoXon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-26, 08:50 #18
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 462
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 462
Jag tycker också det är hederligt att INTE ha wildcard för email på sina domäner. Skickar någon till fel epostadress och den adressen inte finns, så ska brevet returneras, studsas.

Hopplöst med företag som dels har wildcard på sin email, dels aldrig läser sin post. Många utgår från att brev kommit fram korrekt och allt om de inte fått en studs i retur.
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-10, 10:38 #19
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 391
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 391
Tar upp tråden lite igen.

Eftersom jag tröttnat på dessa mail (det var faktiskt ett uppehåll ett tag!) så har jag nu börjat svara med lite roliga svar till deras kunder. Har även blivit ombedd från företaget i fråga att inte svara på dessa mail, på det svarade jag att jag naturligtvis har rätt att besvara alla mail som jag får!

Vad tycker ni om scenariot? Dom verkar fortfarande inte vilja köpa domänen för ett vettigt pris, och jag har stor användning av just denna domänen såvida dom inte hostar upp lite pengar som gör att det känns värt att lägga ner massa arbete på att byta mail. Någon som har en bra lösning?
BoXon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-14, 16:32 #20
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Jag tror det bästa du kan göra är att inte svara alls.

Deras kunden lär ju bli fly förbannade när de inte får något svar från support, och sen när de med den riktiga supporten kommer fram till att fel domän var felet så kanske de tänker om.

Alternativt ger dom lite roliga svar
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017