FAQ |
Kalender |
![]() |
#151 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Efter att ha läst Aftonbladet-artikeln kan man ju konstatera att hon är helt korkad eller ville bli våldtagen för att kunna sälja sin story.
Vilken afrikan skulle stannat i en krog fylld av KKK-anhängare? Vilken jude skulle stannat i en krog fylld av Hitler-anhängare? Hur jävla dum får man vara att man stannar kvar flera timmar på en krog när de under vistelsen får se män som slickar sig runt munnen, gnider handen mot ballen och frågar vad man kostar? Som någon nämde ovanstående får man ju intrycket att de gick till en krog där det förekommer prositution. Att då gå runt lättklädd, dricka alkhol och låtsas som ingenting är jävligt korkat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Som sagt... ingen god idé att släppa iväg sin 17 åriga dotter och hennes polare till ett främmande land. Man är inte vuxen i den åldern! Dock så borde man ha utvecklat ett internt alarmsystem som varnar en själv när man befinner sig i sådana situationer.
Det hon har blivit utsatt för är hemskt och ska inte få förekomma... men man får tänka lite innan så att man inte sätter sig i den situationen. Inte Bellas fel... inte resebolagets fel. Men TÄNK LITE. Efter att jag läst artikeln kan jag bara tänka... "insnöad, naiv stockholmska som behöver lära sig ett och annat. Föräldrar, gör ert jobb.". Innan några av WN medlemmarna börjar hacka på det jag skrivit... jag försvarar inte männens agerande på något sätt.. förjäkligt att det hänt helt enkelt. Hade det varit min syster (har en syrra också) hade jag tröstat och försökt hjälpa henne så gott jag kunnat, men jag hade också satt henne ner och gett hon en läxa och informerat henne om vissa saker som förekommer i världen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
edit: fick ta bort :unsure: - lite 2 much.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lite too much är väl snart det minsta man kan säga. Tråden har hög förmultningsgrad!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||
|
||||
|
Citat:
- Så om hon var 18 eller om man var myndig när man var 17 i Sverige så skulle det inte vara föräldrarnas fel? Ifrågasätter dig inte, men vill gärna veta hur du tänker. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
|
|||
|
Citat:
Det intressanta är dock hur många som hyser förakt emot den här unga tjejen, är den jantelagen som spökar? "Tro inte att du är något", är man ung och blond , tjej, så skall man stämplas som korkad och dum... Hon gjorde antaligen en dålig bedömning av sitationen , därav blev det nog som det blev. Att hon sedan gick ut i media och snyftade, är väl inte värre än när Robinson mupp nr 333333 låtsa rädda tjej utan våldtäkt i Stockholms södra förorter, när C kändisskapet ebbar ur, måste man ta sig fram i rampljuset , och en del göra detta på ett mindre genomtänkt sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det handlar egentligen inte om ålder... utan hur mogen man är.... och jag tror nog inte att Bella är speciellt mogen (baserat på hennes blogg), trots att hon tjänar så bra, trots att hon är så framgångsrik och trots att hon är en sådan idol för små-kids. Hon har blivit vaggad i den Svenska tryggheten med mer framgång än vad en 17åring bör ha, resultatet är en naiv tös som kanske inte ha utvecklats som andra töser har i den åldern har... Hon har ett enormt ansvar att förmedla ett bra budskap bland sina yngre läsare, men hon gör tyvärr inte detta. Så mycket makt, bortkastat. Och våga inte säga att jag är avundsjuk! Jag tycker inte heller att det som hänt är bra på något sätt... förjäkligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||
|
||||
|
Fattar inte att ni matar vidare i denna tråden.
11 sidor nu, my good. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sammanfattning: Bella med vänner visade dåligt omdömme och satte sig i en riskabel situation, men ansvaret ligger på den/de som tafsade. Ska det verkligen behöva ta 11 sidors diskution för att komma fram till det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Lås tråden.. håller med.
|
||