FAQ |
Kalender |
![]() |
#131 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
I rapport sades att USA utövat mycket starka politiska påtryckningar mot Sverige för att stänga ner TPB och det stämmer säkert med tanke på att det kom 50 poliser... Synd att oskydiga drabbas!
|
||
![]() |
![]() |
#132 | |||
|
||||
Flitig postare
|
19:48 <@TiAMO_> de har tagit ALLT i prqhallen
19:48 -!- TiAMO_ changed the topic of #prq to: Allt i hall STH3 har stulits av polisen. Mer info följer. 19:59 -!- TiAMO_ changed the topic of #prq to: Beslags/gravöl för PRQ och TPB @ Tidsfördrif nu |
|||
![]() |
![]() |
#133 | ||
|
|||
Medlem
|
Jupps, kolla in detta hos SVT.se: http://svt.se/svt/road/Classic/share...51289&a=601415
|
||
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Argh, så mycket dåliga nyheter på sista halvtimmen så det är sjukt
![]() |
||
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu är det ju inte så att TPB bara haft en hemsida och propagerat för att tillåta piratkopiering.
TPB var en av de största - om inte den största - webbplatserna som möjliggjorde piratkopiering. De har dessutom profiterat på piratkopieringen med hjälp av mindre nogräknade annonsförsäljningsbolag. Att många andra drabbas beror förmodligen på oviljan hos PRQ att underlätta polisutredningen. Jag misstänker att en annan attityd gentemot polisen hade underlättat en hel del.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har min server hos prq, men verkar ha klarat mig - peppar, peppar, imorgon kommer de väl på att de missat några servrar och kommer tillbaka.
Jag skulle ha blivit helt tokig om min server försvunnit och också ringt runt till ALLA för att få besked + tillbaka den. Jag tar inte ställning för/mot TPB, där är det väl inte otroligt att polis och åklagare hade på fötterna, men visst måste väl ett tillslag där mängder av oskyldiga drabbas vara ett allvarligt problem för rättssäkerheten? |
||
![]() |
![]() |
#137 | |||
|
||||
Medlem
|
Max: är din server uppe nu? såfall står den på STH0 o ingen vet vad som hänt där.. sägs att dom bara tog transit switchen där.
Jag fick veta lite.. och det är.. ansvariga vet inte ett skit. förutom allt är tömt i STH3 hallen. |
|||
![]() |
![]() |
#138 | ||
|
|||
Medlem
|
Det ThePirateBay höll på med var olagligt.
Om vi bortser från diskussionen med länkar, som jag inte orkar gå in på nu, så har de i vart fall gjort sig skyldiga till medhjälp till upphovsrättsintrång. Det är sedan lagändringen olagligt att ladda ner verk som inte har lagts ut med upphovsmannens samtycke. Det är alltså ostridigt att TPB's besökare som laddade hem upphovsrättsligt material gjorde sig skyldiga till upphovsrättsintrång. TPB har genom att tillhandahålla sin sajt medverkat till detta intrång. Kravet på medverkan är ställt väldigt lågt i svensk rätt. |
||
![]() |
![]() |
#139 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
shibaja: Om det är så självklart att The Pirate Bay sysslade med olagligheter varför har det tagit flera år innan polisen slagit till. Det har ju inte precis varit en hemlighet var servrarna befunnit sig.
|
||
![]() |
![]() |
#140 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag har varit upptagen hela dagen så jag läste om detta först nu, så jag vet inte om trafiken varit nere under dagen, antar att jag kan kolla det i loggarna. |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|