WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   The Pirate Bay stängd (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14375)

Joel 2006-05-31 15:18

The Pirate Bay Stängd


En av världens största piratsajter The Pirate bay är stängd. I förmiddags gjorde polisen ett stort tillslag där uppgifter gör gällande att samtliga sajtens servrar beslagtogs.

Mer information:
Idg.se
Aftonbladet.se
Tv4.se

/Joel

Jesper B 2006-05-31 15:21

Jag har jäklar i det ingen torrentserver men den är lik väl nerkopplad.

Joel 2006-05-31 15:22

Verkar inte som om Piratpartiet.se eller Piratbyran.org fungerar heller ..

Är det inte hos PRQ servrarna har stått, finns dom representerade på WN?

Enligt citat på IDG verkar flera kunder på PRQ också drabbade:

Citat:

Polisen har tagit min server med min hemsida som stod hos PRQ... Vad ska jag göra nu?
Citat:

Smidigt också att de tog ner Piratbyrån och allt annat på PRQ samtidigt.
Kan det verkligen stämma att dom länsat alla servrar hos PRQ? :huh:
Prq.se fungerar ivf inte hos mig ..

Jawn 2006-05-31 15:22

Det var nog dax, att öppet håna företag som försöker stoppa spridning av deras material är brist på respekt.

Xamda 2006-05-31 15:23

Inte helt oväntat... 50 poliser inblandade... Stort tillslag. Lär dröja innan de dyker upp igen. Grattis till sponsoererna...

grazzy 2006-05-31 15:33

Rätt mycket collateral damage på andra burkar hostade hos PRQ också. Åh enda sidan så är det väl lite synd om PRQs kunder, men åh andra sidan så kan man förstå att polisen lackar när de får åka dit två gånger i månaden och hämta piratservrar, terroristservrar och gud vet vad..

Min icke-populära åsikt om detta kommer nu att vara: you had it coming .. som köpte hosting av företaget som hostar TPB.. flama på :P

Edit:
Citat:


Kan det verkligen stämma att dom länsat alla servrar hos PRQ? huh.gif
Prq.se fungerar ivf inte hos mig ..

Jo, de burkar jag känner till hos PRQ är nere.

Joel 2006-05-31 15:37

Citat:

men åh andra sidan så kan man förstå att polisen lackar när de får åka dit två gånger i månaden och hämta piratservrar, terroristservrar och gud vet vad..
:D

jomper 2006-05-31 15:42

En av mina servrar hos dem går inte att komma åt längre, som tur är använder jag den inte längre. Den som används snurrar på som vanligt men länken verkar lite fladdrig, det går rätt segt tidvis.

Kihlbom 2006-05-31 15:49

Men hur var det med det där? Får polisen göra husrannsakan med grunden att det kan förekomma nedladdning? Jag kanske är ute och cyklar men har för mig att den domen som föll på dagsböter innebar att rätten med avlysning/kolla upp IP/husrannsakan inte längre fanns.

Eller är detta i så stor skala så man inte tar hänsyn?

RickardP 2006-05-31 15:57

jag har för mig att dem varit på The Pirate Bay förut men inte kunnat satt ditt dem för någe för dem har väl bara information/länkar till upphovsrätts skyddat material? men dem kanske har gjort något annat sedan dess..


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson