Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero fel - varje dag

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-28, 19:00 #121
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf Visa inlägg
Jag antar att en av dessa "work-arounds" inte var att installera tex SQL Server Management Studio på din dator och ansluta till databasen via SSH, precis som Binero rekommenderar....
Jag antar du gav fel länk för den du gav innan står det tydligt på sidan
Denna guide innehåller information som inte längre är aktuell.
Intressant är att det finns en länk för hur man gör med mySQL medan det som ser ut som en länk till ny guide för MS-SQL inte är en länk som fungerar då dom i sin kod skrivit fel href= blev href0. *S*

Rätt guide finns http://www.binero.se/support/guider/...via-ssh-tunnel

Frågan är hur det fungerar med den guiden att samtidigt jobba mot sin lokala SQL Express?
SEAPelle är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-28, 19:04 #122
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Om jag läste rätt i ärendet så kör du just nu en SQL Server 2000 instans och vi kör 2008 vilket skiljer en del. Men det finns väl till viss mån bakåtkompabilitet men man skall inte lita på att det fungerar.
Vilken funktion menar du inte fungerar om jag får vara nyfiken? Jag har hittentills inte stött på något som inte fungerar vid "uppgradering", däremot tvärtom så klart, om man exempelvis kör CTE tekniken fungerar det inte på 2000 eller använder de nya datatyperna osv...
SEAPelle är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-29, 11:08 #123
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
När vi gav upp att binero skulle försöka få in .mdb filen. (Enligt dom gick det inte med transformations i den version de körde). Inte vet jag. Men iallafall... när vi gav upp det så ägnade vi istället lite tid åt att få tunnel att funka och efter det var ordnat (4-5 mail) så tog det mig 30 sekunder att importera .mdb filen. Jag skall dock erkänna att jag ändrade i .mdb filen de fält som inte gick att omvandla.

Jag har alltid fått bra support från Binero, i detta fallet fick jag också bra support om än en känsla av att de testade... 'näpp...' sände tillbaka med att 'det gick inte' 'vi har inte support på detta verktyget...' sedan ledigt.... timmar gick. Julhelg. Oj, svara igen... 'nepp' 'går inte så här, vill du ha det så här... ?' timmar går. Jag svarar ju naturligtvis på en gång men tiden går.

Kan uppleva att man kunde varit lite mer visionär och 'kännt' på sig att detta inte skulle gå från början och redan då föreslagit att vi försökte få fason på en tunnel så att jag kunde fixa allt själv. Jag gjorde helt enkelt fel val som trodde att det var snabbast att få supporten att importera filen istället för att fixa en tunnel som funkade. Och eftersom supporten var aningen trög så vågade jag inte förvirra dom med två frågor på en gång.

Nu när alla kommer att skrika om att en support minsann inte skall känna något alls på sig så kan jag redan nu tala om att jag suttit själv i support många år och alltid kunnat känna på mig hur och vilken typ av support kund är mogen för och hur man snabbast skall kunna lösa ett ärende.

Jag vet också att man ibland får spatt av olika anledningar och slänger iväg en motfråga för att man vet att man kan gå på fika då och utan dåligt samvete ta tag i det dagen efter. Lite så kände jag att det var här. Julhelg och allt...

Nåja, Binero är fortfarande bra i mina ögon. Jag har en fungerande tunnel och kan fixa med mina importer själv. Frid och fröjdens. Ha en god fortsättning alla...

//Kram
Nilsson är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-29, 13:04 #124
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
Ja det är för jävligt att de inte har fullt manskap på plats en julhelg :P ..vi som betalar nästan en hundralapp i månaden för full service.
goose är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-31, 19:59 #125
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Frid och fröjdens. Ha en god fortsättning alla...
//Kram
Detsamma! Jag passar på att även önska alla ett Gott Nytt År!!
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-06, 19:50 #126
PKazes avatar
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
PKazes avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
Jag har kört med Binero i många år (dock inte ända sedan det var Aleborg). Jag har väl egentligen inte upplevt så stora problem på sista tiden, men man drar ändå öronen åt sig. Och som så många andra är det fortfarande 1.0 som gäller för mig. Dock lyckades jag få mer utrymme "gratis" när jag slog i taket, det var bra.

Jag reggade ett nytt konto på citynetwork alldeles nyss (samtidigt som jag reggade faktabank.se). Får bli en liten test av citynetwork med den domänen. Hittills är jag iaf nöjd (med själva domänköpsprocessen samt skapandet av nytt konto hos cn).

/Peter
PKaze är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-09, 07:43 #127
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Starta ett ärende där du ber om att bli flyttad till nya miljön. Kanske kan du även säga att du är beredd att svara på frågor om vad ditt system behöver, ifall de är osäkra på hur något ska fungera i nya miljön.
Har inte läst hela tråden, men inlägget jag citerar fick mig att tänka på något. Binero 1.0 var supersnabbt. Bläddra bland sidor blixtrade till i webbläsaren. Binero 2.0 är på så vis en mardröm. Laddningstid på flera sekunder. Vet inte om deras klusterlösning är det som segar ner. När jag testade CityNetwork som är samma plattform så hade dom samma prestandaproblem.

En kund till mig blev flyttad till från Binero 2.0 Litespeed till Binero 2.0 Apache2 och tyckte att stabiliteten blev mkt bättre.

Jag skulle ligga kvar på Binero 1.0 eller byta leverantör. Jag har annars alltid stöttat Binero. Men prestandan är hemskt dålig.

Senast redigerad av njoy den 2012-01-09 klockan 07:45
njoy är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-09, 12:55 #128
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
njoy - vi får en väldigt annan feedback när det gäller jämförelsen mellan binero och city. Dvs bättre svarstider både från sidor som en kund har hos oss och kanske än mer från kontrollpanelen. Kan dock bli än bättre.
johan1234 är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-10, 00:20 #129
fr1ppe fr1ppe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 18
fr1ppe fr1ppe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 18
Har inte läst hela tråden, men jag kan också berätta om att jag haft stora problem med binero. Framförallt svarstider, kör wordpress och ofta får man 1-2 sek dö tid innan något händer. Läste något om att det var ett känt problem hos Binero, men de har fortf. inte gjort något åt det. Vet många som bytat webbhotell pågrund utav detta.
fr1ppe är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-10, 07:49 #130
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Mitt senaste problem (av en lång rad som för många andra här) var att ett par av mina domäner helt plötsligt fick ny ägare. Syntes fortfarande på mitt konto men hade en annan som ägare enl. whois.
gregoff är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017