FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#92 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Angående beslagsförhandling - jag har varit otydlig märker jag - jag menade att de som drabbats skall begära ut kopia på blanketten, från polisen, och sedan vända sig till de tingsrätt som skall finnas angiven på beslagsblanketten och begära beslagsförhandling.
Angående husrannsakningsorder eller inte så finns inte just de begrepeet, hårklyverier, javisst, men det finns inte, däremot "beslut om husrannsakan"... Slutkluvet. Patrikweb - vad vet du om bevekelsegrunderna för beslaget? Om man fattat beslut om beslag för att det finns anledning att anta att man kan komma att förverka det beslagtagna godset (då de till exempel utgjort brottsverktyg, och då spelar det egentligen mindre roll vem som egentligen äger godset), ja då är det ite konstigt att mycket mer material än bara en enstaka server åkt med. Patrikweb igen - du framstår som rätt onyanserad, ja rent av barnsligt omogen, när du tycker att man skall offentlig avrätta inblandade, eller låsa in på livstid? Lämpligen skulle man väl låsa in dem som begår brott i sammahanget och det torde väl utredningen få visa, eller...?
![]() |
#94 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#95 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om någon skall från Göteborg till stockholm på lördag, och råkar ha platser över i bilen, så skicka mig ett PM.
|
|||
![]() |
![]() |
#96 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lysande SVT!
Denna regering måste bytas ut snarast, dock bör ansvariga kickas innan detta är möjligt. |
|||
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Stämmer inslaget i rapport om ministerstyre så är det verkligen anmärkningsvärt. Jag är annars emot kommentarer som "tänk på detta i valet" eftersom polis och åklagare agerar frikopplat från politiska makten. Det politikerna bestämmer är lagarna inte utövandet. Trodde man... Detta kan inte vara bra för sossarna i valtider.
|
||
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fattar inte varför man skall rösta på ett parti som "Piratpartiet"... Vakna upp - upp ur ankdammen, fok skrattar läppen av sig åt att det finns några som allvarligt tror sig kunna driva ett parti med främjande av brottslighet som främsta mål i världen...
Suck... Gillar man inte regeringens politik, välj ett RIKTIGT parti i stället.
![]() |
#99 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag slutade vara arg när jag såg det här på svt och övergick till likgiltig.
Jag tror inte jag orkar rösta i valet ens, vi kommer aldrig ha någon riktig rättsäkerhet eller ens gällande grundlag om det är så här det går till. |
|||
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Alldeles nyss så snacka jag klart med en polisman.
Jag har polisanmält Ulf Göranzon för STÖLD & TJÄNSTEFEL. Ni som är drabbade, tycker jag ska göra exakt samma sak, ni har INGET att förlora. INGET, jag vet dock inte vad som kommer hända framöver med anmälan, förmodligen så skrotar dom den. Men som sagt, ni har inget att förlora. Polisgubben jag snacka med skratta iaf och sa att han förstog. Ulf Göranzon duger inte ens till att öppna en konservburk, förstår inte hur han kan vara chef över länskriminalpolisen i STO. |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|