Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Swemedia?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-23, 14:17 #91
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Fick nyss detta av en kund till oss, Swemedia hade mailat det vad sägs om detta ?
Man måste ju tillstå att de är kreativa, är det någon som tror att det finns någon i Sverige som skulle vilja anspela på deras namn/varumärke ?

Jag tog bort alla namn för att klara reglerna och jag veta att åäö försvinner, men det är så det är skickat tydligen.



Hej!

Mitt namn �r xxxx, jag arbetar som Key Account Manager p� mediebolaget Swemedia som
administrerar er kampanj p� s�kmotorn Google. Ni annonserar ju som bekant p� Sveriges st�rsta
kommersiella s�ktj�nst med gott resultat!

Jag kontaktar dig med anledning av att du under ert engagemang haft kontakt med en av mina
kollegor, xxxx. Han har ju under resans g�ng hj�lpt er med s�kord, annonstext och att
f� upp er kampanj p� bra placeringar.

Under h�sten s� har er kontaktperson best�mt sig f�r att byta bransch, och vi �nskar givetvis v�r
tidigare medarbetare lycka till i sin fortsatta karri�r. Detta p�verkar p� intet s�tt er kampanj; ni
forts�tter att synas p� Google med bra placeringar och f� in de kunder ni �r ute efter.

Precis som innan s� �r ni alltid varmt v�lkomna att kontakta oss g�llande er kampanj, om det �r
s� att ni vill uppdatera era s�kord eller har n�gra fr�gor kring er annonsering. Bifogar nedan mina
kontaktuppgifter, s� det �r bara att ringa eller maila.

Vidare vill jag ocks� informera att det under h�sten f�rekommit en del bedragare och oseri�sa akt�rer
inom s�kmotormarknadsf�ring. Detta �r givetvis oundvikligt, d� allt fler f�retag och marknadschefer
s�ker sig till Google och internetmarknadsf�ring ist�llet f�r tryckta kataloger, branschtidningar och andra
�ldre marknadskanaler. Det �r inget stort och omfattande problem, men vi g�r allt f�r att sanera branschen.

F�r att sortera ut dessa bedragare och oseri�sa akt�rer s� har vi nu b�rjat med en rutin som �r
valfri f�r dig som kund att anv�nda. N�r vi kontaktar dig n�sta g�ng s� �r det bra om du fr�gar oss
om din kundkod vilken ocks� �r kopplad till ert rabattsystem. F�r du ett samtal fr�n en akt�r som inte
kan uppge er kod, s� vet du att det inte �r vi som kontaktat dig.

Din kod �r: 112622

Har du n�gra fr�gor s� �r det bara att kontakta oss!
Vi h�ller tummarna f�r fortsatt bra respons p� er kampanj, och �nskar dig en trevlig helg!


Det vore kul att få veta om detta är ett massutskick eller inte, kolla om kodnumret är samma som här om någon av er skulle få se ett ex.

Men det verkar ju lovande att "de gör allt för att sanera Branschen"
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-23, 18:40 #92
Frea Frea är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1
Frea Frea är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1
Har nu på kvällen genom denna sida förstått att jag tidigare under dagen åkt på en blåsning. Blev kontaktad av en säljare för Riksdelen rörande ett företag jag förvärvade tidigare under året. Förre ägaren skulle enligt dem beställt annons under förra året så ärendet gällde förnyelse, vilket jag tyvärr godkände.

Är det någon som har koll på vilken trafik Riksdelen har på sin sida och om det skulle vara möjligt för mig att häva köpet av annons?

/

Frea
Frea är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-25, 21:51 #93
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Finnmera@Nov 23 2007, 15:17
Fick nyss detta av en kund till oss, Swemedia hade mailat det vad sägs om detta ?
Man måste ju tillstå att de är kreativa, är det någon som tror att det finns någon i Sverige som skulle vilja anspela på deras namn/varumärke ?

Jag tog bort alla namn för att klara reglerna och jag veta att åäö försvinner, men det är så det är skickat tydligen.



Hej!

Mitt namn �r xxxx, jag arbetar som Key Account Manager p� mediebolaget Swemedia som
administrerar er kampanj p� s�kmotorn Google. Ni annonserar ju som bekant p� Sveriges st�rsta
kommersiella s�ktj�nst med gott resultat!

Jag kontaktar dig med anledning av att du under ert engagemang haft kontakt med en av mina
kollegor, xxxx. Han har ju under resans g�ng hj�lpt er med s�kord, annonstext och att
f� upp er kampanj p� bra placeringar.

Under h�sten s� har er kontaktperson best�mt sig f�r att byta bransch, och vi �nskar givetvis v�r
tidigare medarbetare lycka till i sin fortsatta karri�r. Detta p�verkar p� intet s�tt er kampanj; ni
forts�tter att synas p� Google med bra placeringar och f� in de kunder ni �r ute efter.

Precis som innan s� �r ni alltid varmt v�lkomna att kontakta oss g�llande er kampanj, om det �r
s� att ni vill uppdatera era s�kord eller har n�gra fr�gor kring er annonsering. Bifogar nedan mina
kontaktuppgifter, s� det �r bara att ringa eller maila.

Vidare vill jag ocks� informera att det under h�sten f�rekommit en del bedragare och oseri�sa akt�rer
inom s�kmotormarknadsf�ring. Detta �r givetvis oundvikligt, d� allt fler f�retag och marknadschefer
s�ker sig till Google och internetmarknadsf�ring ist�llet f�r tryckta kataloger, branschtidningar och andra
�ldre marknadskanaler. Det �r inget stort och omfattande problem, men vi g�r allt f�r att sanera branschen.

F�r att sortera ut dessa bedragare och oseri�sa akt�rer s� har vi nu b�rjat med en rutin som �r
valfri f�r dig som kund att anv�nda. N�r vi kontaktar dig n�sta g�ng s� �r det bra om du fr�gar oss
om din kundkod vilken ocks� �r kopplad till ert rabattsystem. F�r du ett samtal fr�n en akt�r som inte
kan uppge er kod, s� vet du att det inte �r vi som kontaktat dig.

Din kod �r: 112622

Har du n�gra fr�gor s� �r det bara att kontakta oss!
Vi h�ller tummarna f�r fortsatt bra respons p� er kampanj, och �nskar dig en trevlig helg!


Det vore kul att få veta om detta är ett massutskick eller inte, kolla om kodnumret är samma som här om någon av er skulle få se ett ex.

Men det verkar ju lovande att "de gör allt för att sanera Branschen"
Posta en version som man kan läsa...
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-25, 21:56 #94
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Frea@Nov 23 2007, 19:40
Har nu på kvällen genom denna sida förstått att jag tidigare under dagen åkt på en blåsning. Blev kontaktad av en säljare för Riksdelen rörande ett företag jag förvärvade tidigare under året. Förre ägaren skulle enligt dem beställt annons under förra året så ärendet gällde förnyelse, vilket jag tyvärr godkände.

Är det någon som har koll på vilken trafik Riksdelen har på sin sida och om det skulle vara möjligt för mig att häva köpet av annons?

/

Frea
När skall folk lära sej, att i katalogvärlden och lite udda hemsidor, gäller omvänd bevisning. Kan inte säljare bevisa att deras tjänst ger trafik och affärer, så köp inte.

Klipp ett samtal för mycket än ett för lite. Det simmar runt så jävla mycket fulla fiskar där ute , som som säljer skräp tjänster som inte ger någonting.
Som småföretagare behöver man bara annonsera på Eniro ,resten kan man skit i.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-26, 11:52 #95
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Fick nyss detta av en kund till oss, Swemedia hade mailat det vad sägs om detta ?
Man måste ju tillstå att de är kreativa, är det någon som tror att det finns någon i Sverige som skulle vilja anspela på deras namn/varumärke ?

Jag tog bort alla namn för att klara reglerna och jag veta att åäö försvinner, men det är så det är skickat tydligen.



Hej!

Mitt namn �r xxxx, jag arbetar som Key Account Manager p� mediebolaget Swemedia som
administrerar er kampanj p� s�kmotorn Google. Ni annonserar ju som bekant p� Sveriges st�rsta
kommersiella s�ktj�nst med gott resultat!

Jag kontaktar dig med anledning av att du under ert engagemang haft kontakt med en av mina
kollegor, xxxx. Han har ju under resans g�ng hj�lpt er med s�kord, annonstext och att
f� upp er kampanj p� bra placeringar.

Under h�sten s� har er kontaktperson best�mt sig f�r att byta bransch, och vi �nskar givetvis v�r
tidigare medarbetare lycka till i sin fortsatta karri�r. Detta p�verkar p� intet s�tt er kampanj; ni
forts�tter att synas p� Google med bra placeringar och f� in de kunder ni �r ute efter.

Precis som innan s� �r ni alltid varmt v�lkomna att kontakta oss g�llande er kampanj, om det �r
s� att ni vill uppdatera era s�kord eller har n�gra fr�gor kring er annonsering. Bifogar nedan mina
kontaktuppgifter, s� det �r bara att ringa eller maila.

Vidare vill jag ocks� informera att det under h�sten f�rekommit en del bedragare och oseri�sa akt�rer
inom s�kmotormarknadsf�ring. Detta �r givetvis oundvikligt, d� allt fler f�retag och marknadschefer
s�ker sig till Google och internetmarknadsf�ring ist�llet f�r tryckta kataloger, branschtidningar och andra
�ldre marknadskanaler. Det �r inget stort och omfattande problem, men vi g�r allt f�r att sanera branschen.

F�r att sortera ut dessa bedragare och oseri�sa akt�rer s� har vi nu b�rjat med en rutin som �r
valfri f�r dig som kund att anv�nda. N�r vi kontaktar dig n�sta g�ng s� �r det bra om du fr�gar oss
om din kundkod vilken ocks� �r kopplad till ert rabattsystem. F�r du ett samtal fr�n en akt�r som inte
kan uppge er kod, s� vet du att det inte �r vi som kontaktat dig.

Din kod �r: 112622

Har du n�gra fr�gor s� �r det bara att kontakta oss!
Vi h�ller tummarna f�r fortsatt bra respons p� er kampanj, och �nskar dig en trevlig helg!


Det vore kul att få veta om detta är ett massutskick eller inte, kolla om kodnumret är samma som här om någon av er skulle få se ett ex.

Men det verkar ju lovande att "de gör allt för att sanera Branschen"
Posta en version som man kan läsa...
Jag är ledsen för detta, men som jag skrev så försvan åäö men i min mail så var de frågetecken, hade inte en aning om att det blev så här.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-26, 11:59 #96
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by Frea@Nov 23 2007, 19:40
Har nu på kvällen genom denna sida förstått att jag tidigare under dagen åkt på en blåsning. Blev kontaktad av en säljare för Riksdelen rörande ett företag jag förvärvade tidigare under året. Förre ägaren skulle enligt dem beställt annons under förra året så ärendet gällde förnyelse, vilket jag tyvärr godkände.

Är det någon som har koll på vilken trafik Riksdelen har på sin sida och om det skulle vara möjligt för mig att häva köpet av annons?

/

Frea
Det enda du kanske skulle kunna lyckas med är att du hotar med att kontakta Företagarna som jag ser att Riksdelen har på sin sida "Att de är medlemar i Företagarna"
http://riksdelen.se/

Om de nu är så att de felaktigt påstår att de säljer om en tjänst med motiveringen att ni har haft den tidigare och så inte är fallet så vill nog inte Företagarna synnas i det sammanhanget.

Jag har hört obekräftade rykten som säger att de klipper in logotyper i Riksdelen och sen ringer upp så visst kan det finna skäl för att en intresseorganisation blir intreserad av att deras logga försvinner ifrån sådana samband
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-06, 00:19 #97
Matsaki Matsaki är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 240
Matsaki Matsaki är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 240
Jag har just kollat en offert från swemedia åt en vän. Dom erbjuder 1.000 klick på 20 sökord för 7.000 Kr. ex. moms. Då jag kollade själv så blev medelpriset för dessa sökord som blev 4.80 Kr. per sökord = 4.8000 Kr. för 1.000 klick. Detta med högsta placering så klart.

Men OM nu swemedia skulle köpa förstaplaceringar så skulle deras vinst vara 2.200 Kr. Det låter konstigt för mig?
Matsaki är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 12:22 #98
RLM_JPs avatar
RLM_JP RLM_JP är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 58
RLM_JP RLM_JP är inte uppkopplad
Medlem
RLM_JPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 58
Medelpriset på sökord säger inte så mycket. Fler kanske klickar på billigare sökord, och då blir den egentliga kostnaden för "1.000 klick" mycket lägre.

Högsta placeringen baseras dessutom såvitt jag vet inte helt på budade pengar, så det ska tydligen vara omöjligt att garantera högsta placering. Någon som vet får gärna rätta mig, eller förklara vidare på den punkten.

Jag föreslår att du tipsar din vän om någon som offererar den faktiska, varierande klickkostnaden + fast administrationskostnad för perioden. Det borde ge fler och bättre klick totalt.

2.200 i påslag på en klickkostnad på 4.800 är dock ganska marknadsmässiga priser. Alla måste ju bekosta sin verksamhet.
RLM_JP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 16:44 #99
Matsaki Matsaki är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 240
Matsaki Matsaki är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 240
1. Självklart måste man räkna på medelpriset iom. att de sökord som kostar mera har mycket fler klick. Så det är det enda sättet att räkna överhuvudtaget på. Men behöver därför absolut inte vara det slutliga priset.

2. Jo man kommer bland de tre första om man betalar det högsta priset för ett sökord.

3. Jag har inte klagat på deras pris för det är lågt. Bara frågat någon med erfarenhet utav swemedia och om de är ok eller inte. Denna tråd har ju mest handlat om en tvist mellan två konkurrenter och inte så mycket andra som har erfarenhet utav swemedia.
Matsaki är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-10, 14:00 #100
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by Matsaki@Mar 9 2009, 17:44
1. Självklart måste man räkna på medelpriset iom. att de sökord som kostar mera har mycket fler klick. Så det är det enda sättet att räkna överhuvudtaget på. Men behöver därför absolut inte vara det slutliga priset.

2. Jo man kommer bland de tre första om man betalar det högsta priset för ett sökord.

3. Jag har inte klagat på deras pris för det är lågt. Bara frågat någon med erfarenhet utav swemedia och om de är ok eller inte. Denna tråd har ju mest handlat om en tvist mellan två konkurrenter och inte så mycket andra som har erfarenhet utav swemedia.
Vadå 2 konkurrenter som ligger i tvist med varandra, har du läst hela tråden ?

Ett konkret tips till dig och din kund är att fråga dem vilket maxbud de är bereda att ställa in i Adwordssystemet så ser du ju baserat på din egna undersökning om synbarheten blir bra baserat på att konkurensen inte ökar på sökordet då givetvis.

Begär även att få en veckorapport mailat i excel från Adwordssystemet avsändare av den rapporten skall vara [email protected].
Väljer du rapportmallen "Sökrapport/pleceringsrapport så ser du ju nyckeltalen
visningar
klick
cpc
ctr
medelposition
kvalitetsvärdet
totalkostnad till Google
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017