Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero fel - varje dag

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-20, 16:12 #91
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
För att veta aktuell driftsstatus hos Binero kolla www.binerror.se
Var inte så mycket information om Binero där. (Sidan leder mig till en Google-sökning på "driftstörning webbhotell" där binero inte förekommer på förstasidan.)

Bättre är att använda http://binere.se/ eller http://binerodrift.se/
crazzy är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-20, 16:35 #92
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy Visa inlägg
Var inte så mycket information om Binero där. (Sidan leder mig till en Google-sökning på "driftstörning webbhotell" där binero inte förekommer på förstasidan.)

Bättre är att använda http://binere.se/ eller http://binerodrift.se/
Well played, well played
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-20, 21:00 #93
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Det var tydligen inte ok att driva med dem. Självdistansen sträckte sig inte så långt som de vill att den ska verka göra.
JensS är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-20, 22:14 #94
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Det var tydligen inte ok att driva med dem. Självdistansen sträckte sig inte så långt som de vill att den ska verka göra.
Nåväl, jag tycker det var ett roligt motdrag, och att det som sagt var well played by johan, som jag av någon orsak har ett finger med i spelet
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-21, 01:27 #95
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Fler och fler av mina sidor laddas inte eller laddas extremt långsamt hos binero efter flytten till 2.0.... deras senaste svar....

"När jag ersatte länkarna till att plocka filen via ./namn.css efter att jag kopierat in css-filen till både namn1.nu och namn2.nu så verkar de ladda jättesnabbt.
Osäker på varför det helt plötsligt skulle bli så segt men jag ska hålla ärendet öppet och klura vidare på det, så att du förhoppningsvis kan läsa in css-filerna som du vill.
"

Förhoppningsvis????????

sidor nere!!!!!!!
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-21, 09:59 #96
phamel phamel är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 5
phamel phamel är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 5
Jag har som många av er problem med Binero. Är också kund sedan Aleborg Solution tiden och har väntat på migreringen länge..

För 2v sedan slutade flera domäner fungera pga DNSSEC. De stängde av detta och då vipps blev jag erbjuden migrering till 2.0. Den gjordes för en vecka sedan och efter det laddas sidor extremt långsamt. Runt 12-14s för en sida. Posta i bloggen tar 3 gånger längre än tidigare, även via iOS WP app.
Även Pingdom och liknande tjänster har angett nedtid då och då, "Failed to connect to host".

Vad jag fått reda på genom Bineros support är att citet: "Vi har hårdare begränsningar per nod i 2.0" och "..så kör vi MySQL 5.1 med HA/Proxy samt replikering, detta gör att
databasen blir snäppet segare".

W3 Total Cache la de till och tog bort då den bara fick allt att gå ännu segare.
Supporten försöker verkligen hjälpa till, vilket jag uppskattar, men har nu fastnat vid citat: "Det är väldigt märkligt..".
De lyckade dock hitta en WP plug "Web Ninja Google Analytics" som inte funkar bra i 2.0. Varför är det ingen som vet.

Det läskiga är att svarstiderna på sajten varierar upp och ner. Helt olika under dagen.
Bineros 2.0 känns inte stabilt.

Jag förväntade mig åtminstone samma prestanda som tidigare i och med 2.0 migreringen. Inte sämre.

Många talar gott om City Network. Vad tror ni, vågar man lägga över en WP blogg med 650 inlägg och 200 besökare om dagen (ej särskilt resurskrävande anser jag) på City Network och hoppas på bättre prestanda än hos Binero 2.0?

Tacksam för era åsikter!

Senast redigerad av phamel den 2011-12-21 klockan 10:07
phamel är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-21, 10:46 #97
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Då city kör liknande system så skulle jag nog först testa med en kopia av sidan innan jag flyttar den. Kikar du på den där prestandasidan som florerar här i forumet så verkar inte City ha så mycket bättre prestanda.
JensS är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-21, 11:35 #98
phamel phamel är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 5
phamel phamel är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 5
Ser att City kör med liknande.

Något tips om vart jag annars ska vända mig för att få stabil och bra prestanda?


Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Då city kör liknande system så skulle jag nog först testa med en kopia av sidan innan jag flyttar den. Kikar du på den där prestandasidan som florerar här i forumet så verkar inte City ha så mycket bättre prestanda.
phamel är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-21, 12:21 #99
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Jag skulle nog börja med att gå igenom den egna sida och leta efter flaskhalsar. Jag har kunder med wordpress hos Binero med betydligt större sidor än den du nämner och har inte upplevt några sådana laddtider. Det låter snarare som att det är något med dina tillägg, tema etc som stör. Och inget webbhotell kan ha fullt stöd för alla dessa otaliga plugins som finns till WP. Om du inaktiverat alla tillägg och kör originaltemat är det lika segt då?
JensS är inte uppkopplad  
Oläst 2011-12-21, 13:49 #100
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Jag har flyttat och skapat indentiska kopior hos City N.. och där rullar samma sidor på utan problem.... Skulle dock behöva fler konton hos CityN för att flytta allt Har testat i olika webläsare, olika system olika typer av uppkopplingar.... samma resultat....
web2k är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017