FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Idag blev det fel med DNSSEC, vilket innebär att ens domän inte fungerar och därmed mail, ftp mm. Måste använda de alternativa adresserna. Underbart när man lanserat en ny iPhone app i måndags och de första omdömena som trillar in säkerligen kommer vara negativa...
Någon som kan tipsa om en host som tillåter cron? |
||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Angående cron så är det en väldigt enkel php-fil som skall köras, inget krävande, fungerat bra hittills så stannar nog vid Binero. Tack för all hjälp! |
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Stor varning för binero.
Har varit kund där sedan Aleborg (2003?), då allt fungerade och man fick snabb och rätt hjälp. Nu kan man ibland få ett snabbt svar som inte hjälper dig alls. Sedan får man mala sig igenom dagar och veckor innan du får en lösning. Just nu fungerar inte minst 3 olika domäner på olika webbpaket. Binero hävdar att dom fungerar. Efter 3 -4 dagar kommer dom fram till att "den kanske inte ser rätt ut innehållsmässigt" Detta hade min 3 åriga son upptäckt på 3 sekunder. Varför tror dom att jag kontaktade dom? Denna information fick dom redan i första kontakten, dom bara segar ärendena något otroligt. Senast påstod dom att sidorna var hackade, helt obetydliga små sidor som ligger på olika webbpaket. Tror inget orkat bry sig att hacka dessa på olika konton. Den 3:e domänen fungerar inte alls och den har dom absolut inte påverkat, säger dom Denna har jag inte varit inloggad på under 2-3 år vet inte ens inloggningsuppgifterna mer. Men enligt googles cache fungerade den för 3 veckor sedan.... Bara detta visar att dom inte har koll, man blir nästan rädd. Liknande problem hände för 2 år sedan, men då löstes det efter cirka 1 veckas jagande av supporten. Kanske man kom till rätt person tillslut, den gången. Men nu är sidorna som sagt korrupta igen. Extremt långa handläggningstider. Du kan få ett snabbt svar, men om det är okompetent och innehållslöst, så hjälper ett snabbt svar föga. ÄR du ny och ingen expert, så välj inte Binero. Det är mycket stor risk dom kör över dig och du står där veckovis med en ikke fungerande domän. Får se när vi ser en ände på detta. Uppskattar 200 kontakter med Binero sista 2 åren. Och man får som regel bara svar på hälften av frågorna. Och får kontakta dom igen. Skicka aldrig in kompletterande uppgifter på ett problem då 0-ställs din plats i supportkön och du får vänta 1 dag till. Har du kompletterande information måste du ringa! Support systemet är ala 1990. Som inte sparar konversations historiken. För att man inte lika lätt ska se att dom bara svarade på 50% av frågeställningarna? Har du inte obegränsat med tid, välj inte Binero. Är du nyföretagare etc så välj inte Binero pga. för höga risker. Blir det problem är det för stor risk du hamnar i träsket utan hjälp. Även om Binero säkert lyckas någon gång.... Vill du se vilka häpnadsväckande svar man får från Binero så hör av dig. Vet inte hur man lättast byter leverantör, och hur mycket nertid det handlar om. har 30-40 domäner, varav de flesta vilande eller pekande. Man kan undra på vilka kriterier dom fått utmärkelserna årets webbhotell?! De som gett denna utmärkelse har nog inte sökt av kundnöjdhet och funktion, endast pris. Alla kan vara billiga, men vad hjälper det när det inte fungerar. Har 4 konto/domäner med bloggar på one, sedan 2006 har ALDRIG behövt kontakta supporten. Utarbetad, uppgiven Binero kund. Senast redigerad av Fredrik K den 2011-12-10 klockan 06:40 |
||
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du inte rört en sida på flera år så kan det ju mycket väl ha skett ett intrång? Räcker med att man har en gammal version av Wordpress, ett sårbart tema/plugin eller vad som. Att sidan är liten och obetydligt spelar ingen roll, för de flesta intrång sker inte av en människa, utan av automatiska program som spindlar internet likt en sökmotor och ger sig på eventuellt sårbara sidor.
Nu vet jag visserligen inget om sidan i fråga, men används någon välkänd tredjeparts-applikation så är det nästan en garanti för intrång att lämna den orörd så länge. |
|||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gud så mysigt... har inte tänkt på mina sidor på ett par dagar, fullt upp med annat.. så går jag in och ska kolla över dem.. INGEN fungerar.. ringer Binero.. ja det är inget problem här.. men det fungerar ju inte.. nä de gör de inte.. ska be en tekniker kolla på det. MINA SIDOR LIGGER NERE. ... ja vi återkommer på eposten....
|
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skönt att man kan få prata av sig nånstans
![]() Skulle regga 2 domäner hos B idag, den ena gick igenom och den andra inte. Kontaktade support som skulle starta om beställningen av den första domänen, det skulle ta en timme. Orkade inte vänta så reggade den hos Loopia på 2 minuter istället. Tycker det är tråkigt att det ska va såhär men det är väl bara att gilla läget. Fick till slut nöt.se samt djb.se för 27 kr, så får vara nöjd med det! Vad har Binero för nyårslöfte tro? ![]() |
||
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Varför går det inte och regga premium .nu domän hos BINERO?!?!?!
|
|||
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
Stängt ämne |