Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Unga entreprenörer satsar på internet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-21, 16:35 #11
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Har kommit fram till att Internetworld suger totalt, fattar egentligen inte varför jag löper tidningen.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-21, 18:42 #12
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by Tobias Turesson@Feb 21 2006, 17:35
Har kommit fram till att Internetworld suger totalt, fattar egentligen inte varför jag löper tidningen.
Oldnews.nu

Reklam reklam reklam, annonsera och du blir IDG´s lilla snutteputte, titta på Loopia.
Sen en massa artiklar som ingen jäkel bryr sig om!
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-21, 19:23 #13
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Citat:
Originally posted by Johan H@Feb 21 2006, 19:42

Reklam reklam reklam, annonsera och du blir IDG´s lilla snutteputte, titta på Loopia.
Sen en massa artiklar som ingen jäkel bryr sig om

Jasså? Loopia har inte annonserat hos IDG på över ett års tid nu. Det handlar inte om att man ska annonsera eller känna någon på redaktionen för att få med artiklar i IDG's tidningar, det handlar om att kunna lyfta fram ett nyhetsvärde i det man vill förmedla.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-21, 19:51 #14
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Jasså? Loopia har inte annonserat hos IDG på över ett års tid nu. Det handlar inte om att man ska annonsera eller känna någon på redaktionen för att få med artiklar i IDGs tidningar, det handlar om att kunna lyfta fram ett nyhetsvärde i det man vill förmedla.
Nyhets värde hos IDG verkar inte finnas i många fall, kan inte förstå nyhetsvärde företag X sänker priset på domänen på någon krona som exempel.

IDG tidningar/nätverk är inte precis opartiska, visst många av dom företagen dom listar förtjänar säkert platsen men finns säkert många fler eller möjligen bättre. Deras artikel/lista är ju endast företag dom har hittat och deras åsikt.

Frågar man annat företat eller så blir det antagligen 25 andra personer dom tycker.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-21, 20:28 #15
JonathanSs avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Citat:
Originally posted by patrikweb@Feb 21 2006, 20:51

Nyhets värde hos IDG verkar inte finnas i många fall, kan inte förstå nyhetsvärde företag X sänker priset på domänen på någon krona som exempel.
IDG tidningar/nätverk är inte precis opartiska, visst många av dom företagen dom listar förtjänar säkert platsen men finns säkert många fler eller möjligen bättre. Deras artikel/lista är ju endast företag dom har hittat och deras åsikt.
Frågar man annat företat eller så blir det antagligen 25 andra personer dom tycker.
Att lyfta fram "företag X sänker priset på domännamn" som exempel på IDG-artikel utan nyhetsvärde är en klassiker. Det må förvisso inte finnas mycket till nyhetsvärde i detta nuförtiden, men när vi ursprungligen gjorde detta så var det en högaktuell fråga som i slutändan även gav ett generellt lägre pris på .se-domänen. Det är någonting som väldigt få nyheter, vare sig de har ett nyhetsvärde eller inte, lyckas med.

IDG/IW efterfrågade tidigare förslag från sina hemsidebesökare på "heta" entreprenörer så deras lista baseras definitivt inte enbart på deras egna åsikter.
Oläst 2006-02-21, 20:42 #16
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H

Jasså? Loopia har inte annonserat hos IDG på över ett års tid nu. Det handlar inte om att man ska annonsera eller känna någon på redaktionen för att få med artiklar i IDG's tidningar, det handlar om att kunna lyfta fram ett nyhetsvärde i det man vill förmedla.
Nej, det förstår jag.
Eftersom ni redan försörjt IDG med 10 årslöner framöver.
Nu publiceras era "nyheter" utan att ni behöver betala för det.

Jag skulle inte klassa er VD som en av de främsta inom IT,
långt ifrån. Jag skulle däremot klassa han som en av de bästa
på marknadsföring i Sverige.

Vem vill inte ha en Sami (var det så han heter?) i sitt bolag.
Lägger ner X kronor och får X*10 tillbaks på investeringen.
Dejtar han någon på IDG eller? :-)
Oläst 2006-02-21, 20:45 #17
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag har kommit fram till att människor inte är intresserade av att höra om andras framgångar. Det enda man i så fall är intresserad av är att påpeka varför de inte förtjänar sina framgångar, eller hur de kunde blivit ännu framgångsrikare.

Kom ihåg att om du vill bli populär ska du inte berätta om hur framgångsrik du är, utan hellre om några av dina största och mest pinsamma misstag. Alla kommer att tycka att du är en underbar människa.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-21, 20:56 #18
danielblixt danielblixt är inte uppkopplad
Nykomling

danielblixt danielblixt är inte uppkopplad
Nykomling

Det är väl den svenska avundsjukan det här handlar om?
danielblixt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-21, 20:57 #19
JonathanSs avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Ah, du bjuder på kvalitativ och riktigt rolig kvällsläsning. Det känns som alla klyschor staplas upp i hög här

För det första, vi har ingen som helst relation till IDG mer än att vi tidigare annonserade i några av deras tidningar (det kanske blev någon hemsidebanner likaså). Dito kan väl iofs sägas om större delen av alla webbhotell i Sverige. IDG är inte de enda som skrivit om oss, vi har varit med i allt från Dagens Nyheter och Metro till VLT och Västerås Tidning.

För det andra, med de priser vi förhandlade till oss på våra annonser så grät IDG blod snarare än att de lättade på champagnekorkarna. Om någon har sponsrat IDG med annonspengar så är det väl sköldpaddan.

I övrigt kan jag delvis hålla med dig. Sam är en ytterst skicklig marknadsförare men han är faktiskt även en väldigt driven och duktig entreprenör. Det är en sann glädje att ha känt och arbetat med honom i över 6 års tid nu, både med Loopia och andra företag. Hans entreprenörsegenskaper är dock vassare än vad media lyckats förstå än, Loopia är bara toppen på ett isberg. Opartisk som jag är så hade jag lätt placerat honom bland de 5 främsta på denna lista

Edit: det skrivs på bra i denna tråd, mitt svar var givetvis riktat till Johan H.
Oläst 2006-02-21, 22:54 #20
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by JonathanS@Feb 21 2006, 21:57
Ah, du bjuder på kvalitativ och riktigt rolig kvällsläsning. Det känns som alla klyschor staplas upp i hög här

För det första, vi har ingen som helst relation till IDG mer än att vi tidigare annonserade i några av deras tidningar (det kanske blev någon hemsidebanner likaså). Dito kan väl iofs sägas om större delen av alla webbhotell i Sverige. IDG är inte de enda som skrivit om oss, vi har varit med i allt från Dagens Nyheter och Metro till VLT och Västerås Tidning.

För det andra, med de priser vi förhandlade till oss på våra annonser så grät IDG blod snarare än att de lättade på champagnekorkarna. Om någon har sponsrat IDG med annonspengar så är det väl sköldpaddan.

I övrigt kan jag delvis hålla med dig. Sam är en ytterst skicklig marknadsförare men han är faktiskt även en väldigt driven och duktig entreprenör. Det är en sann glädje att ha känt och arbetat med honom i över 6 års tid nu, både med Loopia och andra företag. Hans entreprenörsegenskaper är dock vassare än vad media lyckats förstå än, Loopia är bara toppen på ett isberg. Opartisk som jag är så hade jag lätt placerat honom bland de 5 främsta på denna lista

Edit: det skrivs på bra i denna tråd, mitt svar var givetvis riktat till Johan H.
Hehe, missförstå mig inte. Han har gjort ett bra jobb. Men ett webbhotell är inte
så revolutionerande. Om nu han ligger på 20e plats var det va, vart ligger då
killarna/killen bakom blocket? Vart ligger Pricerunner killarna? Vart ligger TD killarna?
m.fl.

Och vad jag menar är precis som en förgående talare snackar om, vem bryr sig
om en nyhet att Loopia har nu prissänkt .SE domäner med en krona hit och dit.
Visst, det är bra att få veta, men knappast en nyhet (jag reggar mina domäner via Loopia, eller gjort iaf).
Inte en nyhet som ska ligga på förstasidan på en sajt som IDG, men det säger ju mer om IDG än Loopia.

Det jag tycker Sami har gjort bra i om något, är att ha kontor i ett land där programmerare är billiga.
Det är många som vet att det är klokt men få som orkar genomföra det.
Det är väl det unika Loopia gjort?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017